life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Alexander Markovics: Recenzja książki „Politica Aeterna”

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

Filozofia ma konsekwencje

Jaki jest związek polityki z filozofią? Tym pozornie niewinnym pytaniem rozpoczyna się najnowsza książka rosyjskiego filozofa państwowego Aleksandra Dugina „Politica Aeterna: Political Platonism & the Dark Enlightenment”. Polityka i filozofia są nierozłączne – każdy, kto wierzy, że politykę można oddzielić od filozofii, nigdy w pełni nie zrozumie wymiaru polityczności.

Politica Aeterna — O filozofię wieczności jako wyjście z nowoczesności

„Demokracja” i „prawa człowieka” są na współczesnym Zachodzie uważane za oczywiste w takim samym stopniu, jak slogan „Robotnicy całego świata, łączcie się!” w państwach komunistycznych. Jeśli jednak nie zrozumiemy tych koncepcji i ich konsekwencji (materialistyczny światopogląd, erozja suwerenności państwa itp.) filozoficznie, nie będziemy w stanie przejąć kontroli nad losami naszego narodu. Na około 600 stronach Dugin przedstawia historię filozofii, która – inaczej niż w Niemczech – nie zaczyna się od greckich atomistów, jak Demokryt czy Europejska Deklaracja Praw Człowieka, ale od Platona i Arystotelesa. Dugin interpretuje systemy filozoficzne tych dwóch greckich myślicieli jako przejawy męskiej filozofii wieczności, w której służą Platon (filozofia Ojca, sfera idei wiecznych) i Arystoteles (filozofia Syna, sfera zjawisk) jako fundament 3000-letniej historii intelektualnej Europy.

Dążenie do państwa idealnego jako podstawa prawicowego, tradycyjnego myślenia

Rosyjski filozof i socjolog podkreśla, że ​​obaj myśliciele stanowią podstawę tradycji indoeuropejskiej i punkt wyjścia myśli prawicowej: dążenie do służby Bogu i prawdzie, hierarchicznie zorganizowane, patriarchalne społeczeństwo złożone z filozofów-królów/kapłanów, wojowników i chłopów, którzy przedkładają dobro wspólne nad indywidualny interes i prymat tego, co duchowe, nad materialnym. Wizja kallipolis Platona i Arystotelesa, idealnego państwa istniejącego jako wieczny model, ostro kontrastuje z ideą demokracji, którą polemicznie nazwali „miastem świń”, nieuchronnie popadającym w tyranię. To idealne państwo kształtowało rzeczywistość polityczną Europy od starożytności, poprzez królestwo Aleksandra Wielkiego, Cesarstwo Rzymskie, aż po Odrodzenie.

Filozofia Matki jako upadek ludzkości: od Demokryta do „demokracji”

Dugin podkreśla korzenie zachodniej demokracji w myśli greckich atomistów sprzed 3000 lat, z ich materializmem, ateizmem, pogardą dla hierarchii i matriarchalnym światopoglądem, który ostatecznie wraz z nadejściem nowoczesności przekształcił się w w pełni rozwiniętą „filozofię matki” . Burżuazja, indywidualizm, nowoczesna nauka i kapitalizm doprowadziły ostatecznie do dzisiejszego liberalizmu, który ma na celu dalsze „wyzwolenie” jednostki i – zdaniem Demokryta – szuka prawdy w pustce nicości. Dugin skrupulatnie pokazuje, jak najnowsze osiągnięcia filozoficzne w ponowoczesności – od transhumanizmu po wstręt do samego siebie, ideologię gender, kultyzm klimatyczny i liberalne państwo światowe w konsekwencji Wielkiego Resetu – są rezultatami liberalnej narracji o końcu historii, kieruje się filozofią niebytu, którą w najprawdziwszym znaczeniu tego słowa uważa za szatańską.

Platonizm polityczny czy Mroczne Oświecenie

Przeciwko temu „Mrocznemu Oświeceniu” z jego ontologią zorientowaną przedmiotowo i akceleratorstwem (inspirowanym przez Nicka Landa i Rezę Negarestaniego) Aleksander Dugin przeciwstawia się politycznemu platonizmowi swojej Czwartej Teorii Politycznej, zawartej w „Politica Aeterna”. Odrzucając komunizm i faszyzm/narodowy socjalizm jako równie materialistyczne i indywidualistyczne, jak liberalizm, opowiada się za ponownym zakorzenieniem w wieczności, przeciwstawiając się liberalnej eschatologii końca historii Fukuyamy oraz „społeczeństwu otwartemu” Poppera i Sorosa. Podobnie jak ptak, który wypchnięty z gniazda uczy się latać i musi udowodnić, że nie jest kamieniem, ludzkość powinna wykorzystać postmodernistyczne pochodzenie, aby rozpoznać, że ma skrzydła i nie jest kamieniem. Dugin postrzega hierarchię, wspólnotę (narodową), bohaterstwo i tradycję jako antidotum na społeczeństwo wielu, kupców i egotyzm, który dusi ducha bogactwa. W świetle otwartego satanizmu filozofii postmodernistycznej, która nie tylko promuje świecki, oderwany od Boga świat, ale wręcz odwołuje się do mrocznych, demonicznych aspektów ludzkości, Dugin opowiada się za reorientacją w stronę nieba i transcendencji. W wojnie idei pomiędzy bogami i tytanami powinniśmy sprzymierzyć się z zastępem niebiańskim. Musimy stać się radykalnym podmiotem w świecie, który grozi połączeniem się z radykalnym obiektem (diabłem). Politica Aeterna – kompleksowy przegląd 3000 lat filozofii Politica Aeterna zapewnia szczegółowy i kompleksowy przegląd 3000 lat filozofii z prawicowej perspektywy. Nie tylko krytykuje liberalizm i śledzi jego rozwój, ale także wnikliwie wyjaśnia myśl Platona i Arystotelesa jako duchowego antidotum. Obowiązkowa lektura dla tych po prawicy, którzy chcą zrozumieć i ocalić nasz świat.

Alexander Markovics

Markovics_Alex

Źródło: geopolitika.ru


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: ,

Podobne wpisy:

  • 30 listopada 2022 -- Aleksandr Dugin: Źródła liberalizmu i jego ewolucja
    Śledziłem historię liberalizmu do jego korzeni. A im więcej badam, tym bardziej jestem przekonany, że od samego początku – albo tuż przed nim – liberalizm miał błędną koncepcję met...
  • 18 maja 2024 -- Aleksandr Dugin: Konserwatywny zwrot
    Objęcie urzędu prezydenta Rosji przez W. Putina wyznacza nowy etap w historii Rosji. Jakieś linie z poprzednich okresów z pewnością będą kontynuowane. Jakieś osiągną próg krytyczny...
  • 23 sierpnia 2022 -- Jacek Bartyzel: Morderstwo córki profesora Dugina
    Przerywam na chwilę sierpniową „abstynencję” od fejsbuka, aby dać wyraz swojemu obrzydzeniu sposobowi podawania przez polskie – a raczej należałoby rzec: polskojęzyczne – media inf...
  • 20 sierpnia 2023 -- Lorenzo Maria Pacini: Przyjaciółka i siostra – Daria Dugina
    "Dzień był piękny, ekscytujący. Jestem szczęśliwa. Lorenzo, musimy mieć odwagę umrzeć za nasze idee!" Z drżeniem serca ponownie czytam te słowa, ostatnie z naszej rozmowy, datowan...
  • 23 maja 2013 -- Aleksandr Dugin: Biali nacjonaliści na rozdrożu
    Współczesny porządek polityczny postrzegam zasadniczo jako globalny i oparty na tożsamości czysto indywidualistycznej. Jest to najgorszy z możliwych porządków i powinien zostać bez...
Subscribe to Comments RSS Feed in this post

2 Komentarzy

  1. Uwaga do tłumaczenia:
    Nie tyle: „Aleksander Dugin przeciwstawia się politycznemu platonizmowi swojej Czwartej Teorii Politycznej, zawartej w „Politica Aeterna”.”
    Tylko „przeciwstawić się swoim politycznym platonizmem” lub „przeciwstawić mu swój polityczny platonizm”

    • Chodzi o to że Dugin jest zwolennikiem politycznego platonizm. Z tłumaczenia wynika jakby to mu się przeciwstawiał – a on przeciwstawia go innym nurtom filozoficznym np „mrocznemu oświeceniu”. Jak tłumaczyć to dokładnie i uważnie żeby właściwie oddać sens zdań

Odpowiedz na Nazbol Anuluj odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*