Głos w sprawie haniebnego ataku na społeczność polskich Tatarów w Kruszynianach zabrało także Narodowe Odrodzenie Polski. Poniżej treść oficjalnego oświadczenia w przedmiotowej sprawie.
W nocy z 28/29 czerwca 2014 r. nieznani sprawy dokonali zniszczenia historycznego tatarskiego meczetu i cmentarza w Kruszynianach, które składają się na jedno z trzech centrów religijno-kulturalnych polskich Tatarów.
Polscy Tatarzy należą od wieków do najwierniejszych synów Rzeczpospolitej, której – jako jedna z niewielu mniejszości zamieszkujących Polskę – zawsze pozostawali wierni, a za każdym razem, gdy nadchodził czas próby, składali ofiarę życia w Jej obronie. Z rodów tatarskich wywodzi się wielu wspaniałych polskich patriotów, działaczy narodowo-radykalnych i antykomunistycznych.
Nie wiadomo, jak dotąd, czy w Kruszynianach mieliśmy do czynienia z lewacka prowokacją (jakich wiele), proizraelskim wybrykiem, czy też ze zwykłą głupotą. To dla oceny czynu jest bez znaczenia. Dla nas, polskich nacjonalistów, sprawa jest oczywista. Kto podnosi rękę na naszych wypróbowanych przyjaciół, ten podnosi ją na nas. Kto atakuje w naszym domu naszych wiernych sojuszników – atakuje nas. A dla naszych wrogów nie mamy ani litości, ani zrozumienia.
Biuro Informacyjne NOP
Przy okazji redakcja portalu Nacjonalista.pl poleca lekturę artykułu „Tatarzy w dziejach Polski”, który ukazał się na łamach narodowo-radykalnego magazynu „Szczerbiec”. Warto zwrócić też uwagę na postać Jerzego Koryckiego-Edigeya. Pisarz, adwokat, działacz społeczny, urodzony w szlacheckiej rodzinie tatarskiej. Był działaczem Obozu Wielkiej Polski oraz Obozu Narodowo-Radykalnego. Jeden z pierwszych więźniów obozu w Berezie Kartuskiej. Po wyjściu związał się z ONR „ABC”.
30 czerwca 2014 o 12:51
Uważam że cały ten artykuł oraz jego tytuł mają zabarwienie silnie lewicowe. Przede wszystkim atak na Tatarów nie jest atakiem na nas lecz na Tatarów a po drugie nie ma czegoś takiego jak „polscy Tatarzy”. Są tylko Tatarzy mieszkający w Polsce, którzy powinni być zwróceni krajowi swojego etnicznego i kulturowego pochodzenia. Uważam że islam powinien być zdelegalizowany jako destruktywny dla kultury europejskiej a Tatarzy powinni się osiedlić np. w Turcji i rząd polski powiniem im w tym pomóc. Jeśli są naszymi sojusznikami to w porządku, bądźmy przyjaciółmi na odległość.
30 czerwca 2014 o 13:33
Marcin Malik
Zastanów się o czym Ty mówisz….
30 czerwca 2014 o 13:57
W porządku…a więc inaczej. Z uwagi o naszą ogromną troskę o Tatarów uważam że dla ich dobra należy ich przesiedlić do jakiegokolwiek muzułmańskiego kraju aby tam mogli żyć bezpiecznie i aby tam ich wierzenia były przyjęte z otwartym sercem.
Natomiast osobom takim jak Utuer radzę odbyć wycieczkę choćby do miasteczka Luton w Anglii gdzie byłby opluwany przez muzułmanów w biały dzień dlatego że jest innowiercą. Małe liczby muzułmanów siedzą cicho ale nie należy tego trzymać i rozmnażać w Polsce.
30 czerwca 2014 o 14:48
To w końcu problemem jest islamizacja, czy imigracja, bo się trochę pogubiłem?
30 czerwca 2014 o 14:53
@Marcin Malik – o czym Ty bredzisz? Będziesz tu porównywać polskich Tatarów wiernych wobec naszej ziemi z jakimś imigracyjnym ściekiem w Londynie tylko ze względu na rzekomo wspólną religię? Co nas obchodzą, jak się zachowują brodate wahabickie smrody w UK?
.
Boszniaków, białych słowiańskich muzułmanów też będziesz przesiedlał?
30 czerwca 2014 o 16:26
Ktoś stara się skłócić wszystkich ze wszystkimi. Te parszywe niedoróbki co to zrobiły nawet nie wiedzą o szlachetnym udziale Tatarów Polskich w Wojnie Obronnej z Bolszewikami, że stanęli po stronie Piłsudsczyków i Petlury, ale tu chodzi o politykę. Jeżeli Polska Policja nie znajdzie sprawców i zleceniodawców to będzie żenada.
Nikt nie miał prawa zrobić takiej profanacji.
Za nadużycie symbolu Polski Walczącej należy odszukać sprawców
i zleceniodawców i przykładnie ukarać.
Zdjęcia z postu użytkownika Tatarska Jurta
& Potępiamy atak ma meczet w Kruszynianach
Obraźliwe napisy na meczecie i kilkadziesiąt zniszczonych nagrobków. Nieznani sprawcy zdewastowali meczet i mizar w Kruszynianach na Podlasiu.
Za nadużycie symbolu Polski Walczącej należy odszukać sprawców
i zleceniodawców i przykładnie ukarać.
Polscy Tatarzy ukrywali członków Podziemnego Państwa Polskiego, żywili AKowców podczas okupacji
30 czerwca 2014 o 17:03
marcin lubisz wspierać żydów?
30 czerwca 2014 o 17:05
To nie atak na Tatarów tylko na Islam 28.06.2014 to pierwszy dzien Ramadanu w Polsce ,komus ewidentnie przeszkadza ,że ktos wyznaje swoja religie w tym kraju ,modli sie i pości ..
30 czerwca 2014 o 17:08
Tatarzy, walczyli w bitwie pod Grunwaldem. Dzięki swojemu męstwu, zdobyli uznanie i prawo osiedlania się Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Hańbą jest to co im zrobiono teraz i wcześniej…
30 czerwca 2014 o 17:58
W pełni popieram, w pierwszym momencie gdy to usłyszałem, to nie wiedziałem co myśleć. Nie zdziwłbym się jakby to była policyjna prowokacja, upadającego ministra, który jak wiadomo zarzekał się, że „idzie po nas”, na Podlasiu i nie tylko. Tatarzy to nie żadni Mongołowie, tylko ludność mieszkająca w całej Eurazji, sam osobiście ich lubię oraz szczególnie Tatarów Krymskich, bohatersko broniących swojej ziemi, nie tylko przed bolszewizmem ale i komuno-putynizmem, szczególnie ostatnio.
30 czerwca 2014 o 18:33
Chwała im za walkę z bolszewizmem ale ciągle uważam że inne kultury, wiary i rasy powinny żyć w swoim własnym kręgu kulturowym.
Jestem podróżnikiem który odbył wiele podróży po krajach muzułmańskich i zdaję sobie dobrze sprawę że muzułmanie bardzo się od siebie różnią. Polecam np. mój dział o Pakistanie oraz o Iranie.
Nie, nie wspieram żydów. Uważam że powinni wrócić do swojej ziemi obiecanej i tam żyć, dokładnie tak samo jak muzułmanie do siebie.
Chyba napiszę też artykuł o muzułmanach bo widzę że w sporym stopniu ten portal jest przesiąknięty melodramatyzmem i kiepsko mnie rozumie.
30 czerwca 2014 o 19:00
Marcinie, z grubsza masz rację – tyle, że nigdzie nie będziesz miał społeczeństwa w 100% jednolitego pod względem religijnym, etnicznym czy rasowym. W Anglii mnożą się jak króliki muzułmanie napływowi, polscy Tatarzy ,,wtopili” się już w naszą kulturę i ją zaakceptowali. Taki ,,folklor” jakby, ciekawostka Która generalnie nikomu nie wadzi, bo raz nie są znaczącą siłą a dwa wychowali się już wg naszych zasad. Bardziej martwiłbym się napływowymi, przyjeżdżającymi tu np na studia – i to raczej z nimi trzeba zrobić porządek, nie z Tatarami którzy są tu od wieków.
30 czerwca 2014 o 21:16
Marcin Malik odlatuje. Jego rasizm jest prymitywny i przypomina szowinizm np Joruba wobec Ibo. taka to mentalność. Gdzie przesiedlić Tatarów? Ci są u siebie. Kiedyś polscy władcy pozwalali im się osiedlać, a oni w zamian składali daninę krwi. Są przykładem na to, że asymilacja muzułmanów czasem może się udać.
MM prezentuje pełny ahistoryzm.
Marcin malik jest plemiennym rasistą, więc żadne kwestie historyczne do niego nie trafia. Polacy zresztą też są mocno wymieszani.
30 czerwca 2014 o 21:33
Trawestując pewną piosenkę można powiedzieć „dziś prawdziwych „polskich” Tatarów już nie ma”. Poczytajcie kim są dzisiejsi Tatarzy z ich przywódcą niejakim Miśkiewiczem. Tak, tak wykształcony przez wahhabitów w Arabii Saudyjskiej i reprezentujący w Polsce ich interesy (krocie na wysyłce mięsa halal do Arabii). Atak na meczet to czyn chuligański, sprawa dla policji a nie na oświadczenia o treści jak o rozpętaniu III wojny światowej.
30 czerwca 2014 o 21:35
@PolishNR – pewnie wszyscy przylecieli z Arabii Saudyjskiej. Akurat interesy wahabickie trafiają w Polsce na kamień tradycyjnego islamu.
30 czerwca 2014 o 22:44
Niewątpliwie to robota półmózgich pseudo-nacjonalistów z frakcji giertychowskich. RN to wylęgarnia szowinizmu, a to, że nazywają się nacjonalistami to dla ludzi tejże idei obraza. Ich należy nienawidzić tak samo jak czerwonych.
1 lipca 2014 o 00:41
Sigurd, a jakoś niedawno polscy Tatarzy przy wsparciu wahhabitów budowali w Polsce szkołę koraniczną. Na szczęście nic nie wyszło, Arabia Saudyjska topi miliardy w wojnę z Syrią więc wszelkie finansowanie mniej ważnych spraw schodzi na bok. Nie chrzań więc głupot o „rozbijaniu się interesów wahhabickich w Polsce o tradycyjny islam”. http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20140131%2FBIALYSTOK%2F140129457
Na pewno z tej szkoły wyszłoby wielu polsko-tatarskich patriotów hahaha.
1 lipca 2014 o 00:50
i jeszcze coś o szefie polskich tatarów, artykuł z onetu: Miśkiewicza trudno uznać za zwolennika starej tatarskiej wersji islamu, niektórzy zarzucają mu nawet skłonności wahabickie. Mufti nabrał ich podczas studiów teologicznych w Arabii Saudyjskiej, gdzie pobierał wysokie stypendium, z którego korzystali też jego rodzice. To właśnie jego związki z Arabią budzą najwięcej wątpliwości. Choć Miśkiewicz nie przyznaje się do wahabizmu, zdaniem jego tatarskich adwersarzy, mówi jak wahabici. Tak jak oni neguje tradycje rozwoju islamu, który ma różne oblicza. W wywiadzie dla Tygodnika Powszechnego (nr 6/2005) podkreślał, że islam jest jeden, może się różnić wyłącznie otoczką kulturową.
Powołanie muftiego nie polepszyło sytuacji, a wręcz ją pogorszyło. Jego autorytet, mimo pewnych zastrzeżeń, uznaje tylko MZR, natomiast nie akceptuje go Liga Muzułmańska, tocząca spór z MZR o władzę i pieniądze, płynące do polskich muzułmanów z Arabii Saudyjskiej.
1 lipca 2014 o 00:59
@Marcin zamiast czepiać się Polskich Tatarów może zrobił byś porządek z cyganami albo czarnuchami? Bo na Polskich ulicach z dnia na dzień jest ich coraz więcej
1 lipca 2014 o 01:01
Polski (tatarski) Islam sie tak ma to „islamu” made in Saudi Arabia jak wiara katolicka do jakistam stuknietych kretynow w USA ktorzy bawia sie trujacymi wezami i chca rozpoczac apokalipse,aby zmusic Jezusa do powrotu na ziemie.
Kto nie ma szycunku do tych tutaj ludzi: https://www.youtube.com/watch?v=B9lWhUAm3qM
niech sie stuknie w leb. Szkoda, ze reszta muzulmanow wzoruje sie na Tatarach, nie byloby najmniejszych problemow.
1 lipca 2014 o 01:08
Trzeba po prostu uwazac na to, aby kraje zagraniczne nie zaczely nam „fundowac” meczety, bo inaczej sie moze skonczyc marnie, jak w UK,Niemczech,,Francji Danii itp. Europa MUSI podjac walke z fanatyzmem religijnym, przez 1. na dluzsza mete: bojkot krajow barbarzynskich jak Iran,Arabia Saudyjska itp. 2. popieranie otwartych i tolerancyjnych nurtow Islamu 3. Aktywne propagowanie naszej wersji Islamu 4. zakonczenie z pseudotolerancja multikulti i masowa imigracja
Religie moga sie zmienic, z judaizmu stal sie judaizm zreformowany,w ktorym kobiety Maja te same prawa i obowiazki, Idzie? Idzie! Musi byc tylko-i to jest bardzo wazne! nacisk z zewnatrz, bo wlasnie to naklania do reinterpretacji.
1 lipca 2014 o 01:25
Wszystkim, którzy coś sapią w stronę polskich Tatarów polecam sylwetkę Jerzego „Edigeya” Koryckiego, muzułmanina i jednego z najwybitniejszych działaczy ONR-ABC:
.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Edigey
.
Zróbcie więcej dla „sprawy” niż ten Tatar, a potem wracajcie tutaj.
1 lipca 2014 o 03:33
http://en.nop.org.pl/2014/07/01/nop-defending-polish-tatar-community/ in English
1 lipca 2014 o 15:00
Miśkiewicz nie jest reprezentatywny dla wszystkich Tatarów. A Liga Muzułmańska to już inna bajka. Gdy takie ataki będą sie powtarzać, a Polacy będą je usprawiedliwiać, to może ich zradykalizować. CHociaż wątpię. Miśkiewicz to człowiek medialny przede wszystkim. A przecież Tatarzy mają też wybitnych uczonych Pogonmy Tatarów, Ormian, poszukajmy korzeni szkocki u niektórych Polaków i tez ich popędźmy. Oto prymitywne myślenie.
Tatarzy mieszkają u nas od XIV wieku. To jest ich ojczyzna. I postawa portalu pokazuje ideę dumnego wielkiego narodu, w rozumieniu szerszym niz plemienność. proponuję „Wielki naród” Adama Doboszynskiego (choć on pisze o Ukraincach ale to można też odnieść i do Ormian (przed wojną arc. Teodorowicz [narodowiec], obecnie rezyser Kawalerowicz czy ks. Isakowicz Zalewski), może Szkotów (było ich niegdyś sporo a symbolem stał się Ketling z „Pana Wołodyjowskiego”) jak i Tatarów
1 lipca 2014 o 17:08
Informacja także na Salon24
http://nacjonalista.salon24.pl/593920,stanowisko-nacjonalistow-w-sprawie-ataku-na-polskich-tatarow
2 lipca 2014 o 19:31
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że tę świnię oraz znak PW namalowały środowiska Guwnianej…
2 lipca 2014 o 21:52
To robota lewactwa, albo takiego kret….. jak Malik,co z reszta uwzgledniono w tej notce.
3 lipca 2014 o 04:54
oświadczenie to za mało, niech lokalni narodowcy się skrzykną i zaoferują pomoc. byle nie dać się wmanewrować w jakąś walkę z rasizmem itp., bo media użyją tego do rozbijania, tylko jako normalną sąsiedzką pomoc. Ci Tatarzy są tu u siebie i szanują nas więc i my winniśmy im opiekę. Koledzy chrześcijanie mogą nawet zaoferować pomoc z parafii.
3 lipca 2014 o 13:57
Stanowisko dostrzegły polskojęzyczne media, oczywiście w typowym dla siebie stylu i komentarzami „antyfaszystowskich” frustratów:
http://www.wprost.pl/ar/454745/Narodowcy-wyrazili-solidarnosc-z-muzulmanami-Podobnie-jak-cala-Polska/
http://wyborcza.pl/1,75478,16261501,Nawet_narodowcy_bronia_Tatarow__Po_bazgrolach_na_meczecie.html
24 kwietnia 2020 o 19:07
Nie popieram tego ataku, ani nie popieram prześladowania muzułmanów w Polsce, zwłaszcza jeśli chodzi o tradycyjnie występującą w Polsce mniejszość tatarską, ale to powszechne oburzenie wśród nacjonalistów w 2014 roku na ten prymitywny akt wandalizmu było komiczne. Nacjonalistyczna polityka etniczna nie powinna polegać na jakichś historycznych sentymentach (typu Lipki są tradycyjnym folklorem Podlasia mieszkającym tam od lat), tylko powinna bazować na polityce rasowej obliczonej na pełną rasową i kulturową asymilację Tatarów mieszkających na tamtych ziemiach.
Mnie nie obchodzą historyczne sentymenty, patrzę z perspektywy przyszłości białej rasy. Wszystkie białe narody są obecnie zagrożone wypieraniem ich kultury (to już się dzieje od okresu oświecenia) i regresem historycznym. Generalnie, to jest śmieszne utrzymywanie egoizmów narodowych między Europejczykami z powodu historii i jednocześnie podniecanie się egzotycznymi mariażami kultury polskiej z orientem w chwili, gdy przyszłość kultury polskiej, przyszłość Polski stoi pod znakiem zapytania.
Choćby z tej perspektywy w interesie polskim jest pełna asymilacja kulturowa i rasowa Lipków poprzez choćby ich chrystianizację (bo w obecnej chwili podziały rasowe przebiegają właśnie między innymi na gruncie religijnym – poza garstką ekscentryków białą tożsamość, identyfikację z białą kulturą wyznacza chrześcijaństwo i religie etniczne, podczas gdy takie religie, jak islam, czy judaizm jednoznacznie identyfikują obcych – religie należy rozpatrywać kolektywistycznie, nie indywidualistycznie. To nie są czasy międzywojnia, kiedy islam mógł być uznany za część kultury naszej rasy. Obecnie, w chwili emancypacji islamu, religia islamska niektórych białych ludów stawia pod znakiem zapytania po czyjej stronie opowiedzą się przykładowo Bośniacy i Tatarzy w chwili krystalizowania się wspólnot geopolitycznych. Narody muzułmańskie będą dążyły do powstania jednej ummy, nacjonaliści europejscy będą dążyli do etnicznego paneuropeizmu i to może prowadzić do kolizji, do starć w takich regionach, jak Bałkany, Kaukaz, czy też Krym. Z tej perspektywy powinniśmy optować za chrystianizacją takich ludów, jak Bośniacy, Tatarzy, Czeczeni itd), poprzez osiedlanie się polskich chrześcijańskich rodzin w miejscowościach zamieszkiwanych przez nich (Bohoniki, Kruszyniany) w celu wymieszania się i rozmycia odrębności tatarskiej, aby obecność Tatarów w tamtym regionie pozostała ciekawostką historyczną.
Nacjonaliści w Polsce (celowo nie napisałem „polscy nacjonaliści” – chodzi mi zarówno o polskich nacjonalistów, jak i pansłowiańskich i szerzej – białych nacjonalistów) powinni dążyć do asymilacji takich grup, powinni dążyć do monoetnicznego państwa w granicach wyznaczanych przez europejskie pochodzenie Polaków. Asymilacja mniejszości narodowych europejskiego pochodzenia jest sprawą drugorzędną, bo mój stosunek do nich wyznacza paneuropeizm i biały nacjonalizm.
24 kwietnia 2020 o 19:10
„Wszystkie białe narody są obecnie zagrożone wypieraniem ich kultury (to już się dzieje od okresu oświecenia) i *regresem historycznym”
Chodziło mi o regres demograficzny.
24 kwietnia 2020 o 19:20
To oburzenie było o tyle komiczne, że zaatakowano jakiś tam meczet małej grupki muslimów, której odsetek na tle całej populacji Polski nie mieści się w granicach błędu statystycznego i Polacy, jako naród mają o wiele poważniejsze problemy natury egzystencjalnej, niż tego typu „problem”. Po prostu należało potępić i powiedzieć, że był to atak prymitywów i koniec. A nie bóldupić, jak mają w zwyczaju lewacy i inni „antyrasiści”.