life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Komponent socjalny w ruchach narodowych

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

Pod takim tytułem w madryckiej centrali Ruchu Społeczno-Republikańskiego odbyła się konferencja poświęcona socjalnemu aspektowi ruchów narodowych. Prelegentem był wieloletni aktywista narodowo-rewolucyjny Francisco Calderón. Na początku naszkicowano genezę i rozwój formacji, które pojawiły się w Europie w okresie międzywojennym. Obalając tezy „antyfaszystów” o ruchach NR jako narzędziu kapitalizmu, Francisco skupił się przede wszystkim na przykładzie Włoch i polityce społecznej i gospodarczej faszyzmu, która przez lata ewoluowała aż do ostatecznego stadium, czyli Włoskiej Republiki Społecznej, w której odsunięto na bok elementy burżuazyjne i reakcyjne, dając pierwszeństwo socjalnemu skrzydłu ruchu faszystowskiego z Alessandro Pavolinim i Nicolą Bombaccim na czele. Manifest z Werony będący materializacją pierwotnych idei, pomimo trudnych lat wojny, wyznaczył na lata standardy z korzyścią dla włoskiego narodu. Polityka „uspołecznienia” (socializzazione) będąca jednym z elementów systemu korporacyjnego połączona została z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia własności prywatnej dla rozwoju państwa i gospodarki. Jednym z elementów upowszechnienia własności miało być prawo do posiadania mieszkania/domu, uznane za jedno z podstawowych. Dziś ten postulat szczególnie mocno eksponuje ruch CasaPound Italia, ale także Forza Nuova i pozostałe ugrupowania.

Prelegent przypomniał też sylwetki braci Otto i Gregora Strasser, praktykę prospołecznego działania rumuńskiego Legionu Archanioła Michała oraz koncepcje najważniejszej postaci hiszpańskiego rewolucyjnego nacjonalizmu – Ramiro Ledesmy Ramosa. Konkluzją wystąpienia była stwierdzenie, iż jedynie ruchy narodowo-radykalne były i są alternatywą dla materializmu kapitalistycznego i komunistycznego, które jak dwie strony tej samej monety niszczą Europę. ¡Nación, República, Socialización!

W jednym nie może być wątpliwości: jesteśmy proletariuszami w walce na śmierć i życie przeciwko kapitalizmowi. Jesteśmy rewolucjonistami poszukującymi nowego porządku. W tym kontekście zwracanie się do burżuazji, wymachując czerwonym zagrożeniem, jest absurdem. Prawdziwym niebezpieczeństwem, zagrożeniem przeciwko któremu walczymy bezkompromisowo, jest prawica.

Benito Mussolini, Mediolan, 22 kwietnia 1945


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Podobne wpisy:

  • 7 marca 2017 -- Bogdan Kozieł: Nowy Człowiek Legionu Archanioła Michała
    Legion Michała Archanioła był w latach 30. XX wieku w bardzo dużym stopniu organizacją realizującą ideały tradycjonalizmu integralnego, zresztą sam Evola wysoko cenił Legion i Codr...
  • 27 września 2013 -- Prof. Jacek Bartyzel: Corneliu Zelea Codreanu
    Corneliu Zelea Codreanu, ur. 13 IX 1899 w Jassach (Mołdawia), zm. (zamordowany w konwoju do twierdzy Jilava) 30 XI 1938, przywódca nacjonalistyczno-chrześcijańskiego, rumuńskiego R...
  • 8 listopada 2011 -- Movimiento Social Republicano ku czci Ramiro Ledesmy
    W rocznicę zamordowania Ramiro Ledesmy Ramosa, twórcy narodowego syndykalizmu, działacze i sympatycy hiszpańskiego Movimiento Social Republicano (Ruch Społeczno-Republikański, MSR)...
  • 1 listopada 2012 -- Ramiro Ledesma – na zawsze wśród Nas
    Późnym wieczorem 29 października w Madrycie, narodowi rewolucjoniści z hiszpańskiego Ruchu Społeczno-Republikańskiego uczcili pamięć Ramiro Ledesmy Ramosa, twórcy narodowego syndyk...
  • 6 listopada 2010 -- Hiszpańscy narodowi radykałowie oddali hołd Ramiro Ledesmie
    W związku z przypadającą 29 października rocznicą zamordowania Ramiro Ledesmy Ramosa hiszpańscy narodowi radykałowie z MSR, który odwołuje się do koncepcji założyciela narodowego s...
Subscribe to Comments RSS Feed in this post

7 Komentarzy

  1. Włoska Republika Socjalna nie miała już znaczenia geopolitycznego i była na paseczku bankrutującej III Rzeszy, a sam Mussolini wpadł w siła lewicowego skrzydeł partii faszystowskiej, dlatego gadał to co gadał parę dni przed śmiercią.
    Mussolini w latach 20 tych porządkował gospodarkę metodami liberalnymi (minister A. De Stefani) i był to dobry ruch, ciężko temu zaprzeczyć. Chcesz coś dać musisz to wytworzyć. Komponent socjalny jest ważny ale musi być to pomoc urealniona coś w rodzaju inwestycji, w przypadku faszystów w NARÓD.

  2. Tak, to porządkowanie „metodami liberalnymi” trwało nieco ponad 2 lata (na prawie 23) hehe.
    Wszystkie najważniejsze zdobycze faszyzmu na niwie społeczno-gospodarczej (carta del lavoro, wzrost zamożności, rozwój zaniedbanych obszarów kraju) to zasługa idei korporacjonizmu. Z nieba nie dawano, wszystko brało się z pracy i wzrostu gospodarczego. Budżet „lewicowej” WRS nawet w niesamowicie trudnej sytuacji (1945) wykazywał niewielkie nadwyżki.
    Mussolini nie wpadł w żadne lewicowe (sic!) sidła, wrócił do istoty faszyzmu.

    • Racja. Ci, co piszą o „liberalnym” faszyzmie zapominają, że to faszyzm wprowadził wiele świadczeń socjalnych, które istnieją do dzisiaj i to faszyzm był pionierski w tej dziedzinie. W tym samym czasie mieszkańcy kapitalistycznych państw w Europie, czy ZSRR mogli o tym pomarzyć.

  3. :)
    Faszyzm był systemem który potrafił ewoluować i to nawet można ocenić korzystnie, dlatego każdy może tą istotę faszyzmu widzieć gdzieś indziej. Parę lat temu uczestniczyłem w ciekawej dyspucie na temat faszystowskich Włoch i jeden z rozmówców określił WRS jako „państewko Bombacciego i Pavoliniego gdzie korporacjonizm był fikcją”.
    Dość oryginalna teza, ale patrząc na to jaki wpływ mieli ci dwaj Panowie na kształt WRS na pewno warta dyskusji i analizy.

    • WRS odszedł od pierwotnego faszystowskiego korporacjonizmu na rzecz narodowo-syndykalistycznych rozwiązań charakterystycznych dla jego pierwotnej wersji (sansepolcrismo) i wersji różnych ugrupowań fasci poprzedzających powstanie faszyzmu w 1919 roku. Ten model odchodził od etatyzmu, z którego faszyzm był znany od 1922 do 1943 roku.
      Za to w „królewskim” okresie rządów faszystowskich gospodarka Włoch prezentowała ze sobą typowy korporacjonizm o cechach mocno etatystycznych (właściwie był to etatystyczny korporacjonizm na modłę naszej RNR Falangi, choć własność prywatna została zachowana).

  4. Oczywiście zgodzę się całkowicie, iż wpływ tych dwóch panów na oblicze WRS był znaczący. Szkoda, iż praktycznie brak polskich opracowań na temat WRS i późniejszej recepcji idei z tego okresu przez włoski ruch nacjonalistyczny. Ale może kiedyś ktoś się pokusi o tłumaczenie opracowań włoskich lub hiszpańskich, których jest w bród :)
    P.S. Jest niezwykle ciekawa książka Erika Norlinga przetłumaczona z hiszpańskiego na język angielski „Revolutionary fascism”.

  5. MSR jak zwykle robi świetne konferencje i tematy na nich poruszane są takie jakie mają być – kontrowersyjne, pełne ciekawych odniesień historycznych, skłaniające do dogłębnych przemyśleń. Na marginesie warto dodać, że w RSI oprócz polityki „uspołecznienia” doszło też do „urasowienia” ruchu faszystowskiego, za sprawą takich postaci jak Giovanni Preziosi czy Roberto Farinacci, w swych dążeniach popieranych przez Niemców. Do łask wrócił też nie kto inny, jak Evola. Mussolini jednak do samego końca trzymał się z dala od kwestii rasowych. Moim zdaniem – niesłusznie, bo popadał w drugą skrajność (antyrasizm), za punkt odniesienia biorąc jedynie klasyków wieku XIX oraz wtórne wobec ich analiz sekciarskie teorie narodowych socjalistów (choć i tam zdarzali się mądrzy – patrz: Ludwig Clauss). No, ale cóż, nikt nie jest (nie był) doskonały, nawet Ben ;-)
    WT ma rację, bolesny jest brak opracowań dotyczących RSI w języku polskim. To samo w sumie można powiedzieć o Portugalii Salazara, Francji Vichy, itd. W przypadku Państwa Francuskiego, Państwa Węgierskiego i RSI, pomimo ich oczywistej zależności wobec hegemonicznych wówczas Niemiec, nie da się nie zaobserwować pewnych bardzo pozytywnych rozwiązań w polityce wewnętrznej. Dochodziło do – tolerowanego przez Niemców – odejścia od starych schematów na rzecz reform i wprowadzania nowego porządku społecznego. Można śmiało powiedzieć, że rozwiązania przyjęte w RSI stanowiły zaczątek tworzącej się później Trzeciej Pozycji.

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*