Jak wszystkim doskonale wiadomo , po niedzielnym głosowaniu przyszedł czas na drugą turę. O obliczu tej sytuacji powstaje możliwość wyboru.
- Głosować na Bronisława Komorowskiego.
- Głosować na Jarosława Kaczyńskiego.
- Nie głosować wcale.
Mając tak wąską możliwość wyboru , nie możemy wybrać kandydata będącego „odzwierciedleniem” naszych idei, czy jednak oznacza to że nie należy głosować wcale ?
Mniejsze zło
Chociaż żaden z kandydatów nie jest przedstawicielem ruchu czysto narodowego , to należy pamiętać że jeden z kandydatów może być bliższy naszym ideom. Właściwy wybór kandydata jest mocno związany z naszym stosunkiem do Unii Europejskiej. Prezentuję tutaj pierwsze z brzegu, zagraniczne komentarze dotyczące obu kandydatów
Ale tak czy inaczej zwycięzca wczorajszej pierwszej tury reprezentuje Polskę pragmatyczną i otwartą na Europę, już uosabianą przez rząd Donalda Tuska” – ocenił włoski komentator.
„Zmniejszenie pozycji politycznej Jarosława Kaczyńskiego” to „przede wszystkim dobra wiadomość dla Europy” – ocenił mediolański dziennik.
Wybór kandydata
Jak już wspomniałem, na właściwy wybór kandydata ma wpływ przede wszystkim , nasz stosunek do UE. Głosując na będącego liberałem Bronisława Komorowskiego , wykazujemy (często nie świadomie ) chęć oddania wolności Polski w ręce UE.
Prezes PiS , wykazuje większy Eurosceptycyzm , dodatkowym argumentem za Jakorosławem Kaczyńskim , jest jego walka w obronie pamięci narodowej (niektóży jednak uznają to za nie potrzebne “wyciąganie starych brudów”.
Po dokładnym przeanalizowaniu obu kandydatów , można dostrzec że program PiS jest bliższy nacjonalistycznym ideałom.
Istnieje niechęć do tzw. wybierania “mniejszego zła”, jednak nie robiąc tego pozostajemy bierni wobec ( i tu rzadki termin) “większego zła”.
Pisząc ten tekst , chciałbym zaznaczyć iż nie jestem w żaden sposób związany z PiS-em. Nie jestem też całkowitym zwolennikiem jego polityki. Uważam jednak że zwycięstwo proeuropejskiego liberała , jakim jest pan Komorowski . jest (czy powinno) być najgorszym koszmarem nacjonalisty. A oddanie głosu na Kaczyńskiego jest jedynym sensownym sposobem, by do tego nie dopuścić.
Oczywiście każdy zagłosuje (lub nie) zgodnie z własnymi przekonaniami.
Pozdrawiam.
23 czerwca 2010 o 13:22
Zgadzam się że Mniejsze zło to Kaczyński. Nie zgadzam się z jednym że Komorowski jest Liberałem bo on i jego partia nie mają żadnych poglądów. Wybór jest czy chcemy Komorowskiego który popiera WSI i oni jego. Czy też Kaczyńskiego wroga WSI i szanse że zablokuje wiele pomysłów PO.
23 czerwca 2010 o 16:14
Obawiam się, że Kaczyński tylko odgrywa dobrze zaplanowaną role niby to przeciwnika UE. Sam uważa się za entuzjastę Unii. Owszem, może jako przyszły prezydent czasem będzie się marszczył, pogrozi palcem, może nawet i ręka mu zadrży podczas podpisywania nowych dokumentów, ale to wszystko. I wygląda mi na graniu na uczuciach, rozbudzaniu ślepej nadziei tak zwanych „eurosceptyków”, przy jednoczesnej próbie zjednania sobie zwolenników UE. Nic ponad polityczny marketing.
23 czerwca 2010 o 16:18
Jasne, że dla zachodniej oświeconej prasy to Kaczyński jest ten ciemnogrodzki, wsteczniacki, nietolerancyjny i zły. Oczywiście na potrzeby zdefiniowania podziałów na „bieżącej scenie politycznej”. I nic więcej.
23 czerwca 2010 o 19:04
Jak takie teksty lądują na portalu narodowo-radykalnym to aż strach pomyśleć co oznacza narodowy-radykalizm według definicji niektórych ludzi :D. Wybory trzeba bojkotować a nie jeszcze działać w ramach systemu podbijając wyborcza frekwencję. A różnica miedzy Kaczorem a Bronkiem jest jak wybór pomiędzy rakiem a AIDS. Kaczorek to lewica patriotyczna, wiec dla kogo dla tego jest może i bliżej ‚ideałów nacjonalistycznych’ ale bynajmniej nie dla polskich NRow/narodowców. nie zapominajmy także o fanatycznym wazeliniarstwie PiSu na rzecz USraela i jego działań a także o całkowitym już oddaniu Polski w ręce UE. Wybór jest prosty – wybieracie Polskę bądź Waszyngton (PiS)/Moskwę (PO).
23 czerwca 2010 o 19:37
Po to są blogi, aby prezentować różne poglądy, niekoniecznie związane z nacjonalizmem i nie musimy się z nimi zgadzać – co można wyrazić w komentarzu bądź najlepiej przedstawić teksty, który będzie polemiką..
23 czerwca 2010 o 22:41
A to przepraszam, myślałem ze tematyka nie może odbiegać od głównej myśli portalowej. Tak czy inaczej, druga część mojego komentarza uważam za aktualna. Pozdrawiam.
24 czerwca 2010 o 01:01
W obecnym rządzie powinna byś jakaś „opozycja”, w obecnym przypadku byłby to Kaczyński. Jak PO dorwie się do prezydentury to kto ich powstrzyma, kto zawetuje?
24 czerwca 2010 o 12:53
Trzeba przyznać, że rozłożyłeś kandydatów pod kątem ideologii narodowej na czynniki pierwsze! Możesz podać jakieś poważniejsze powody, które mają skłonić nacjonalistę na gościa, który wykazuję się wręcz wzorową prostytucją na rzecz każdej z gałęzi systemu? Dlaczego uważasz, że wybór „mniejszego zła” (gdybyśmy już musieli uznawać, że jest mniejsze) ma jakikolwiek związek z tym co postulujemy?
24 czerwca 2010 o 16:00
„[...]program PiS jest bliższy nacjonalistycznym ideałom”
„zwycięstwo proeuropejskiego liberała , jakim jest pan Komorowski . jest (czy powinno) być najgorszym koszmarem nacjonalisty.” ?
To jest żart czy kpina? Zarówno pis jak i po to części jednego demoliberalnego, ohydnego w swych założeniach i działaniach systemu. Albo walczy się o Prawdę, wolność, Naród, albo jest się pożytecznym idiotą i pionkiem w rękach facetów z parlamentu. I takim właśnie gościem jesteś ty. Polecam zmianę portalu na którym publikujesz, bo z nacjonalizmem nie masz nic wspólnego.
24 czerwca 2010 o 20:24
Nie istnieje takie coś jak mniejsze zło w tym wypadku. Komorowski i Kaczyński są równie ohydni, a Kaczyński nawet bardziej bo udaje „prawicowego” nie mając nic po za pustymi hasłami związanego z Polską. Lepiej zagłosować na marionetkę PO- Komorowskiego, a PiS olewać ciepłym moczem. Powinno się, wręcz trzeba robić wszystko by PiS dostawał jak największe baty, by się rozpadł i umożliwił tym samym zrobienie miejsca na prawdziwe prawicowe partie, a nie groteskę jaką widzimy dziś w ich wydaniu.
24 czerwca 2010 o 21:55
„by PiS dostawał jak największe baty, by się rozpadł i umożliwił tym samym zrobienie miejsca na prawdziwe prawicowe partie”. Póki żyją ich liderzy nic się nie zmieni. Muszą poczuć strach. Chciałbym również przytoczyć wydarzenia smoleńskie. (możemy wierzyć że wszystko było wypadkiem, Aleksander Litwinienko też jakoś tak „wziął się i sobie umarł”.)
Wybierając pro rosyjskiego Komorowskiego na miejsce śp. nie wygodnego(dla Rosjan) Kaczyńskiego, ziszczamy tylko opracowany w każdym calu plan , rodem z kremlu.
Zgadzam się z tym iż obaj kandydaci są beznadziejni i prezentują sobą podobny poziom. No cóż , naród sam ich wybrał. Pozdrawiam.
24 czerwca 2010 o 22:04
Widzę, że ciągnie Cie wielka polityka. Musisz wziąć pod uwagę, że takie teorie, które wygłaszasz mogą mieć duże znamiona śmieszności. Oprócz tego chcesz wmówić na nacjonalistcznym portalu, że dobrą postawą jest wręczenie legitymacji władzy zdrajcom i okupantom. Słowem: ośmieszasz się. Daj sobie spokój, wyłącz wiadomości, przestań myśleć o tych wielkich politykach i zacznji myśleć czym jest nacjonalizm.
24 czerwca 2010 o 22:26
Pewnie Twój komentarz był skierowany w moją stronę, więc odpowiem na niego.
Wiem, że słowa by poprzeć Komorowskiego w II turze dla niektórych byłyby podstawą by mnie spalić na stosie wręcz, lecz trzeba wziąć pod uwagę to, że popierając Kaczyńskiego umacniamy jego pseudo-prawicową partię tym samym blokując wejście reszty, a na dodatek przyczyniamy się do tworzenia demokracji w sposób dwu-partyjny.
Wiem, że PO i Komorowski dla Polski są przepaścią, lecz wg. mojego zdania, lepiej teraz poświęcić te 5 lat, po czym społeczeństwo (które nie jest aż tak głupie, jak czasem się wydaje) zobaczyło, że to co oni tworzą jest drogą do samozniszczenia narodu, niż wybrać Kaczyńskiego, zahamować lekko rozwój tego raka pod nazwą PO, ale i tym samym umacniać jego partię która wmawia ludziom, że oni są prawicowi, tym samym oni nie widzą realnych alternatyw.
24 czerwca 2010 o 22:32
Oczywiście też nie mam nic przeciwko temu by oddać ewentualnie nieważny głos/ nie głosować wcale
25 czerwca 2010 o 10:03
Nie pisałem do Ciebie tylko do autora tekstu.
Oearciak: Twój sposób myślenia jest logiczny, ale też niewłaściwy. Oczywiste jest, że Kaczyński to malowany patriota, ale orężem walki przeciwko niemu nie może być popieranie innych zdrajców.
25 czerwca 2010 o 16:29
A no to moje niedopatrzenie ;-).
Ale nadal utrzymuje swoje zdanie, i jeśli ktoś głosuje na Komorowskiego właśnie z tą intencją, jestem gotowy mu to „wybaczyć”
25 czerwca 2010 o 12:06
Oerciak , owszem. Społeczeństwo przez te 5 lat zdąży poznać się na nowej władzy, ale do tego czasu wiele dóbr publicznych zostanie zagarniętych przez ich(PO) „ziomków”. Teraz naszym głównym celem powinna być propagandowa walka z UE , mając mocno eurosceptycznie nastawione społeczeństwo będziemy wstanie zbojkotować nawet nową walutę.
25 czerwca 2010 o 15:05
Jakiej nowej władzy? Przecież ci ludzie siedzą w najwyższych instytucjach państwowych niezmiennie od 20 lat, a niektórzy nawet dłużej. Zmieniają się etykietki, zmieniają się narzędzia marketingu politycznego, ale to jest ciągle to samo.
Zresztą nawet zmiana ludzi nic tutaj nie da, bo błędne są same założenia, korzenie systemu.
Ogólnie z twoich wypowiedzi bije duża naiwność i wiara w dobre intencje ludzi, których nazwanie prostytutkami byłoby obrazą dla pań trudniących się nierządem.
25 czerwca 2010 o 17:16
O tym że zmiana systemowa z parlamentarnego na iście demokratyczny jest potrzebna , tłumaczyć mi nie musisz. Pozdrawiam.
25 czerwca 2010 o 22:47
Lepiej zagłosować na Kaczyńskiego. Dlatego że Komorowski popiera WSI i nie głosował za jego rozwiązaniem. Komorowski chce powrotem otworzyć WSI. WSI to organizacja stworzona przez dawne SB. Która okradła państwo i nie legalnie handlowała bronią.
25 czerwca 2010 o 23:10
Litości!!! WSI nie było zakładane przez SB i nawet nie podlegało pod jeden resort. SB to troskliwe misie przy bezpiece wojskowej.
26 czerwca 2010 o 09:32
Nawet jak nie zakładali to tak większość z nich było agentami SB lub TW. Można było o tym przeczytać GP. Pomimo że nie uznaje się poglądów tej gazety. To trzeba przyznać że afery które opisują są prawdziwe. Skoro prokuratura i sądy często prześladują tą gazetę. redaktor gazety musi często chodzić to sądów. Często też ABW podsłuchuje ich i kradnie dokumenty. Współpracują też IPN które pozwala im publikować materiały o SB i współpracownikach.
29 czerwca 2010 o 16:05
Lepiej wybrać Kaczyńskiego. Dlatego że Kaczyński to człowiek żyjący skromnie i skupiający się na swojej pracy. Komorowski i jego partia to złodzieje którzy okradają Polskę. Pokazała to rozmowa z Posłanką z PO która mówiła że chce okradać szpitale. Kamińskiego jedyną przeszkodę chroniącą Polskę przed bandytyzmem PO został usunięty że stanowiska. Jedyną szansą na ochronę Polski jest Prezydent Kaczyński.Kamiński swoje całe życie poświęcił walce z Komunizmem i był Solidarności Walczącej.
29 czerwca 2010 o 16:08
Dla Prawicy i Rn było by lepiej wystartować razem z PIS stworzyć koalicje. Berlusconi stworzył taką koalicje i odniosła sukces. Zamiast bezmyślnie krytykować PIS lepiej znaleźć co na łączy.
1 lipca 2010 o 10:58
Kaczyński przynajmniej dotrzymuje obietnic. Na pewno odkryje prawdę o katastrofie Smoleńskiej.