Archiwum tagów:
Adam Danek: Dobrodziejstwa kryzysu ekonomicznego
Od kilku lat państwa europejskie zmagają się z osławionym „kryzysem”. W obliczu zwijania się krajowych gospodarek, kurczących się rynków, rosnącego bezrobocia i (selektywnych skądinąd) oszczędności budżetowych liczne grupy tak zwanych… Czytaj więcej
Pismo Tradycji Katolickiej „Zawsze Wierni” nr 1/2014
W sprzedaży pojawił się nowy numer dwumiesięcznika Tradycji Katolickiej „Zawsze Wierni”, którego tematem przewodnim jest szczęście i jego poszukiwanie przez człowieka. Na blisko 150 stronach jak zwykle szereg ciekawych materiałów…. Czytaj więcej
Film dokumentalny pt. „Więźniowie konsumpcji”
Przeciętny człowiek zdąży zobaczyć milion reklam, zanim skończy dwadzieścia lat. Jako dorosły wkroczy w świat, w którym jego status społeczny określać będzie liczba kupionych towarów. I nawet jeżeli uświadomi sobie,… Czytaj więcej
Filip Paluch: Kościół Katolicki a Nacjonalizm
Nie ulega najmniejszej wątpliwości, iż przyszło nam żyć w czasach wszechobecnego kryzysu, który ogarnął jak nowotwór cały organizm naszej cywilizacji. Wszelkie dziedziny życia, począwszy od finansów a skończywszy na kondycji… Czytaj więcej
Hubert Kowalski: Dokąd tak biegniesz?
Żyjemy w XXI wieku, świat się rozwija, idzie do przodu, a na każdym kroku widzimy postęp technologiczny. Niewątpliwe owe zjawiska cieszą i dają nadzieję na wygodniejszą dla jednostki przyszłość. Czy… Czytaj więcej
Świat wyrzuca połowę żywności
Na świecie marnuje się od 30 do 50 proc. produktów spożywczych, podczas gdy co siódmy człowiek głoduje – alarmują eksperci z Krajowej Rady Ochrony Zasobów Naturalnych USA (NRDC). Przeprowadzone przez… Czytaj więcej
Zbigniew Lignarski: Wzrost społecznej świadomości czy „pospolite ruszenie” materialistów? Kilka uwag na marginesie protestów przeciw ACTA
Fala demonstracji przeciwko umowie ACTA, jaka przetoczyła się przez Polskę od Szczecina do Przemyśla i od Wałbrzycha do Białegostoku, zmusza do zastanowienia się, czy te wszystkie większe bądź mniejsze protesty,… Czytaj więcej
Maria Durbajło: Barbie jako ikona kultury XXI wieku
Barbie – lalka produkowana przez Mattel i jest jedną z najlepiej sprzedających się zabawek oraz najbardziej znaną ikoną kultury masowej. Barbie została stworzona przez Ruth Handler w 1958 roku (jej… Czytaj więcej
Polacy w niewoli kredytów
Wizja łatwych pieniędzy, kolorowe billboardy i ulotki na każdym kroku zachęcające do wzięcia kredytu, reklamy w internecie i telewizji… W efekcie rośnie zadłużenie Polaków. W pierwszym kwartale tego roku pięć… Czytaj więcej
Najnowsze komentarze