Kontakty i współpraca nacjonalistów z Europy nie są czymś nowym, gdyż istniały zarówno w okresie przedwojennym, jak i po 1945 roku. Nie ma w tym nadzwyczajnego. Wrogowie naszych narodów współdziałają globalnie, więc odpowiedź ruchów nacjonalistycznych musi uwzględniać ten fakt. Czasy „samotnych wysp” odeszły już w niepamięć.
Pierwszą strukturą o nieformalnym i ponadnarodowym charakterze, w której prace zaangażowali się polscy nacjonaliści (Narodowe Odrodzenie Polski) była International Third Position (Międzynarodowa Trzecia Pozycja), czyli forum wymiany doświadczeń i poglądów pomiędzy reprezentantami środowisk nacjonalistycznych z Anglii, Irlandii, Polski, Włoch i Rumunii. Z czasem kontakty nawiązano także z narodowymi rewolucjonistami z Hiszpanii, Niemiec, Argentyny, Flandrii, Meksyku, USA, Australii, Francji. Prawdziwą siłą ITP były osobiste kontakty i przyjaźnie, które przetrwały dziesięciolecia w niektórych przypadkach. Jednym z najważniejszych dokumentów sygnowanych przez International Third Position jest Deklaracja Trzeciej Pozycji, której twórcami są Derek Holland, Adam Gmurczyk i Roberto Fiore.
Deklaracja Trzeciej Pozycji
Trzecia Pozycja jest duchowo umotywowanym światopoglądem, który odrzuca polityczną mądrość przyjętą we współczesnym świecie, w którym wszystkie narody i kultury skazane są na dokonywanie wyboru pomiędzy lewicą a prawicą, komunizmem a kapitalizmem. Opierając się na głębokiej znajomości natury ludzkiej i jej zainteresowaniach, Trzecia Pozycja nie poszukuje niezdolnego do życia centralizmu, ale sposobu myślenia i działania, który naprawdę bierze górę nad emocjami współczesnego świata. Trzecie Pozycja jest politycznym credo XXI wieku.
1. Prymat ducha
Jest integralną częścią naszej politycznej tradycji, że człowiek w sposób oczywisty złożony jest z Ducha i Materii, i że pierwszeństwo ma Duch. Bez szerzonej przez jednostkę duchowej rewolucji – metody oczyszczenia i doskonalenia się przez całe życie – nasi bojownicy nie będą różnili się w sposób znaczący od degeneratów, którzy przyczynili się do rozrostu potworności gnębiących ten świat i którzy działali na podstawie czysto materialistycznej koncepcji życia i historii.
Trzecia Pozycja wierzy, że ogólnoświatowa Rewolucja Narodowa może zostać zakończona tylko poprzez ukształtowanie Nowego Człowieka, który będzie praktykował to, co głosi. Nowy Człowiek musi ucieleśniać nasz ideał w ten sposób, że będzie działał samodzielnie – jako najwyższa forma propagandy Trzeciej Pozycji – we wspólnocie, w której żyje i pracuje.
2. Porządek moralny
Ponieważ źródłem degeneracji współczesnego świata jest niemoralność, naturalną rzeczą jest, iż odnowiony świat może zostać zbudowany jedynie na bazie moralnego porządku. Trzecia Pozycja wierzy, że jest rzeczą konieczną, aby ludzie zrozumieli, iż na świecie istnieje dobro i zło, prawda i fałsz, a nie szereg subiektywnych wyborów, jak twierdzą materialiści. Rodzina jest podstawą i centrum społeczeństwa, jej siła i jedność są źródłem szczęścia narodu. Trzecia Pozycja opowiada się przeciwko ograniczaniu liczby narodzin narzucanemu przez MFW, UNESCO i inne instytucje Zjednoczonego Świata oraz przeciwko tzw. kontroli urodzin w ogóle ; Trzecia Pozycja stwierdza także, że jedyną „uprzywilejowaną klasą” w naszym świecie będą dzieci.
Trzecia Pozycja zapewnia, że zarówno aborcja, jak i homoseksualizm są złem absolutnym, ponieważ sprzeciwiają się prawdzie obiektywnej i prawu boskiemu oraz negują dawanie życia – ideały Trzeciej Pozycji.
Trzecia Pozycja dodaje, że w celu wprowadzenia Porządku Moralnego koniecznym jest, aby obecne i przyszłe pokolenia nie były nauczane jedynie „czystej” wiedzy książkowej, lecz również poświęcania się i duchowego doskonalenia, co pozwoli ukształtować prawego i szlachetnego człowieka. W ten sposób postawimy ludzi jakościowo wyżej od barbarzyńskich hord, wypaczonych przez współczesną „edukację”.
3. Opozycja wobec materializmu
Rewolucja francuska z 1789 roku była zasadniczym wydarzeniem, które wyniosło filozoficzny materializm na scenę świata. W ciągu następnych dwóch stuleci siła zorganizowanego materializmu wzrosła w różnych swoich formach do takiego punktu, że zagraża pogrążeniem w bagnie całego świata.
Materializm, wiara oparta na zaprzeczaniu istnienia Ducha, przybrał miliony form. Możemy wyliczyć te, które w naszych czasach poczyniły najwięcej szkód : wolnomularstwo, liberalizm, nihilizm, kapitalizm, imperializm, anarchizm, socjalizm i marksizm. Każde z tych wierzeń – materialistycznych w swych postawach – jest filozoficznie złe i zostało zdyskredytowane w praktyce. Trzecia Pozycja potępia je wszystkie w sposób bezlitosny i potwierdza, że opozycja wobec wszelkich form materializmu łączy się z filozofią i ideologią Trzeciej Pozycji.
4. Syjonizm i naród palestyński
W czasie krótszym, aniżeli stulecie, stary syjonizm osiągnął bardzo widoczne wpływy. Nie dość, że zagarnął Palestynę i ustanowił w niej swój reżim, to jeszcze rozbudował na całym świecie potężne ośrodki władzy w sferze politycznej, ekonomicznej oraz w środkach masowego przekazu. Trzecia Pozycja przeciwstawia się zdecydowanie ruchowi syjonistycznemu, ponieważ w swoim działaniu – w sposób rażący i straszliwy – pogwałcił on prawa narodu palestyńskiego; jednocześnie jego potęga w innych krajach kłóci się w sposób zasadniczy z prawem narodów do samostanowienia.
Trzecia Pozycja jest przeciwna politycznemu, ekonomicznemu i terytorialnemu imperializmowi syjonizmu. Potwierdza prawo każdego narodu do życia, bez – pośredniej lub bezpośredniej – ingerencji syjonizmu. Stwierdza również, że naród palestyński musi mieć pełne poparcie w swych wysiłkach dla odzyskania w całości utraconego kraju.
5. Ideał rządów powszechnych
Trzecia Pozycja głęboko wierzy, że harmonia i pokój wewnątrz narodów i pomiędzy nimi mogą zostać osiągnięte jedynie wtedy, gdy każda z nich wytworzy jedność, która przeciwstawi się egoistycznym interesom. Zbyt długo los narodów był igraszką w rękach niereprezentatywnych partii, klik i tyranów, nie zaś przedmiotem troski narodu czy kultury o swą materialną i duchową jedność.
Trzecia Pozycja uważa, że ta jedność może zostać osiągnięta jedynie przez całościowy program decentralizacji w sferze politycznej. Tę decentralizację nazywamy rządami powszechnymi. Jest to system samorządu, który zaczyna się w najniższej społecznej komórce i rozciąga się – poprzez organiczne powiązane struktury – na cały naród. Jest to bezpośrednie uczestnictwo wszystkich ludzi w procesie podejmowania decyzji na szczeblu lokalnym, regionalnym i narodowym; procesie, którego prawomocność bierze się z faktu, iż życzenia ludzi wyrażane są i wcielane w czyn poprzez właściwie wyznaczonych przedstawicieli. Jednakże prawo samorządu nie istnieje abstrakcyjnie – rezultatem byłaby jaskrawa zasada większościowa, gdzie fantazję błędnie brano by za prawdę.
O ile zasada rządów powszechnych jest w każdym narodzie i cywilizacji inna, to jej zasadniczy motyw pozostaje taki sam. Stanowi on jasno, że samorząd oznacza, iż ludzie muszą działać – jeśli ich decyzje mają być prawomocne – zgodnie z Prawdą Obiektywną.
Trzecia Pozycja twierdzi, że wszystkie zdrowe społeczności istnieją w oparciu o uznanie Prawdy Obiektywnej i Prawa Bożego, a nie o ludzkie postanowienia, wywodzące się z egoistycznych interesów, czy relatywistycznych filozofii.
6. Różnice rasowe i kulturowe
To, że rodzaj ludzki składa się z mozaiki ras i kultur jest istotą wspólnego instynktu. I choć jest to niewiarygodne, to są tacy, którzy chcieliby zniszczyć to bogactwo ras ludzkich dlatego tylko, aby zastąpić je pozbawionym korzeni i tożsamości konformizmem, gdzie pojęcia rasy, narodu i kultury będą bez znaczenia. Innymi słowy, taka wielorasowość próbuje zniszczyć żywy grunt, w którym zakorzenione są wszystkie narody i gdzie zawarty jest ich byt i tożsamość. Trzecia Pozycja stwierdza, że zdecydowanie odrzuca wszelkie zamiary wprowadzenia tego nieludzkiego konformizmu. Odrzuca również wszelkie próby rasowego i kulturowego ludobójstwa niezależnie od tego, czy jest popełniane za pomocą rewolweru, czy odbiornika telewizyjnego. Trzecia Pozycja stwierdza, że prawdziwa miłość własnej rasy musi być zrównoważona przez szacunek dla tych, którzy choć różnią się od nas, to jednak w miłości do swej rasy są tacy sami.
Trzecia Pozycja popiera koncepcję rasowego separatyzmu, dzięki któremu różniące się grupy rasowe współpracują ze sobą dla wzajemnego dobra, szanując się wzajemnie. Osiedlenie ras w krajach ich pochodzenia jest pierwszym krokiem do pokojowego świata.
7. Zachowanie otoczenia
Każdy człowiek, niezależnie od tego, gdzie mieszka, pragnie żyć w pięknym i zdrowym otoczeniu . Dla członków Trzeciej Pozycji wynika stąd, iż muszą oni uświadomić, że obowiązek zachowania piękna i równowagi naszego otoczenia ciąży na wszystkich narodach. Nie wymaga to tworzenia globalnych organów policyjnych, jak to wykrzykują maniacy New Age, ale rzeczywistego porozumienia się narodów, co do ich potrzeb.
Flora, fauna i wszelkie szlaki wodne świata są ze sobą powiązane w sposób dynamiczny i kompleksowy, co pozwala istnieć rodzajowi ludzkiemu. Zaś te wzajemne stosunki mają kluczowe znaczenie dla wszystkich narodów i kultur. Trzecia Pozycja będzie działać na rzecz ograniczenia wyniszczania naszego wspólnego domu przez zachłanność kapitalistycznych korporacji, manię uprzemysławiania, marksistów, chciwość międzynarodowych banków i przez zagrażających wolności adwokatów Zjednoczonego Świata. Człowiek posiada oczywiście prymat nad naturą, ale musi ją traktować jako podarunek, który ma zostać przekazany przyszłym pokoleniom.
Trzecia Pozycja przyjmuje, że w zdrowym społecznym porządku istnieje równowaga pomiędzy ruralizmem a urbanizmem. Pierwszy jest oczywiście – z punktu widzenia jednostki i otoczenia – dużo zdrowszy, choć życie wiejskie może być uzupełnione przez właściwy urbanizm, bazujący na siołach, wioskach i miastach – ośrodkach handlu i centrach niezanieczyszczającej, wysokiej technologii przemysłu, badań i studiów. Ta równowaga pomiędzy ruralizmem a urbanizmem znajduje się w centrum światopoglądu Trzeciej Pozycji.
8. Zagrożenie ze strony banków
Nikt racjonalnie myślący nie zaprzeczy, że pieniądze i zamiłowanie do nich dominują we współczesnym świecie. Egzystencja jednostek, rodzin, wspólnot, regionów, narodów i kultur jest nieprzerwanie determinowana przez ich „ekonomiczną zdolność do życia”. Innymi słowy : pieniądz – który początkowo był tylko przydatnym środkiem, służącym ułatwieniu życia – stał się pierwszym determinantem życia i społeczeństwa. To nadużycie natury na taką skalę doprowadziło do niezliczonych potworności, wojen, głodu, zanieczyszczeń, ludobójstw oraz niszczącego duszę konsumpcjonizmu.
Trzecia Pozycja stwierdza, że pieniądz nie jest niczym więcej, jak służącym człowieka i społeczeństwa i musi zostać zmuszony do działania na rzecz wspólnego dobra wewnątrz narodów i pomiędzy nimi. Trzecia Pozycja będzie prowadzić żywą kampanię przeciwko lichwiarskiemu systemowi bankowemu, aby zaprowadzić porządek w miejscu chaosu. Trzecia Pozycja uważa, że międzynarodowa finansjera, to jedno z największych nieszczęść świata współczesnego i że jest ona wroga wobec Trzeciej Pozycji.
9. Trzecia pozycja wobec kwestii własności
Trzecia Pozycja stwierdza, że istnieje model własności w przemyśle, rolnictwie i handlu, który wychodzi poza nieludzkie skoncentrowanie kapitału, występujące zarówno w komunizmie, jak i kapitalizmie. Model ten nie tylko góruje nad innymi, ale jest w sposób doskonały naturalny. Występuje w nim decentralizacja, która prowadzi do obfitości wspólnot wytwórczych i usługowych, małych firm, warsztatów, cechów rzemieślniczych, zakładów i gospodarstw rodzinnych.
Alternatywa ta jest znana jako dystrybucjonizm lub korporacjonizm. Jest to model własności, który promuje indywidualną inicjatywę i kreatywność, czyniąc to w ramach działania dla wspólnego dobra. Jest naturalną koniunkcją indywidualnej własności i sprawiedliwości społecznej. Trzecia Pozycja stwierdza, że niezależnie od nazw lub formy tej alternatywy, jaką może ona przybrać w różnych częściach świata, duch decentralizacji na poziomie człowieka stanowi główny punkt zasad Trzeciej Pozycji.
10. Rewolucja Narodowa na świecie
Ponieważ Trzecia Pozycja pragnie budowy Nowego Świata, to uznaje, że wszystkie narody i kultury, które popierają podstawowe zasady Trzeciej Pozycji, muszą działać i pracować wspólnie, w oparciu o wzajemne zaufanie. Zwycięstwo narodowej rewolucji w jednej części świata, jest zwycięstwem wszystkich zwolenników Trzeciej Pozycji. Wynika z tego, że każdy afiliowany członek musi być przygotowany do dania moralnego, finansowego lub technicznego wsparcia, jeśli tylko gdzieś tworzy się sytuacja rewolucyjna. Parafianizm – w wieku, gdy ideologia Zjednoczonego Świata dąży do totalnego zwycięstwa – może jedynie zanegować wszystko, w co wierzymy i jest energicznie przez Trzecią Pozycję odrzucany.
*
Przedstawicielem Trzeciej Pozycji w Polsce jest Narodowe Odrodzenie Polski.
Narastające zagrożenie ze strony Unii Europejskiej wymusiło stworzenie bardziej zwartej struktury. Takie były początki Europejskiego Frontu Narodowego (European National Front). Wstępem do jego powstania była podpisana kilka lat wcześniej Deklaracja Europy Wolnych Narodów.
Na łamach „Szczerbca” prezes Narodowego Odrodzenia Polski pisał:
Czas istnienia tylko i wyłącznie luźnych formacji ideowo-politycznych zakończył się definitywnie. Nie to, że straciły one rację bytu – wręcz przeciwnie. Ruchy takie, jak International Third Position (którego Narodowe Odrodzenie Polski jest współzałożycielem i aktywnym uczestnikiem), są wciąż niezwykle ważne, gdyż wypracowują twardą i zdecydowaną wizję świata, są naszym – rzec by można – sumieniem i inspiracją. Ale nie mają – bo i nie takie było/jest ich zadanie – praktycznych celów politycznych. A te oznaczają ni mniej ni więcej, jak walkę na polach, które narzucił nam przeciwnik, także za pomocą tych środków, które istniejący układ polityczny daje nam do dyspozycji. Mówiąc krótko: czas już na Europejski Front Narodowy, obejmujący swym zasięgiem te ruchy i formacje, które – pomimo dzielących je zrozumiałych różnic, wynikających z osobnych celów narodowych – posiadają w zasadniczych celach politycznych zdanie zbliżone, jeśli nie tożsame; czas już na organizację, która będzie w stanie prowadzić działania globalnie (w skali kontynentalnej), dla realizacji idei lokalnych (poszczególne cele narodowe).
Wspólnota programowa, na której należy oprzeć ów front europejski, zawiera się w czterech głównych postulatach, które odróżniają Ludzi Dobrych (to o nas) od Ludzi Brzydkich i Złych (cała reszta). Są to:
1. suwerenność narodu we własnym niepodległym państwie, a więc również walka z nowym porządkiem światowym zarówno w jego lokalnym (idea Stanów Zjednoczonych Europy), jak i globalnym wymiarze (Nowy Wspaniały Obóz Koncentracyjny);
2. czynny opór wobec amerykańskiej polityki imperialnej i budowaniu życia narodów na fundamentach z puszek coca-coli, podgniłych hamburgerów i obaw przed ludobójstwem dla niepokornych (Irak, Jugosławia, Afganistan, Palestyna etc);
3. oparcie bytu narodowego na instytucji rodziny i sprzeciw wobec akcji wyrzynania całych pokoleń (operacja „aborcja”);
4. powstrzymanie pozaeuropejskiej imigracji.
Europejski Front Narodowy – Deklaracja Współpracy
Na progu Trzeciego Millenium Europa znalazła się w cywilizacyjnym odwrocie. Narody i państwa narodowe poddawane są obecnie potężnej presji demoliberalnych sił Nowego Porządku Świata, dążących do zniszczenia podstaw naszej Chrześcijańskiej Cywilizacji.
Jako przedstawiciele sił patriotycznych swoich narodów, uznając konieczność współdziałania na rzecz rozwoju i obrony wspólnych nam wartości, podpisujemy niniejsze porozumienie o współpracy. Celem głównym, jaki sobie stawiamy, jest odbudowa i utrzymanie suwerennych państw narodowych, opartych na silnej rodzinie i narodowej własności. Jego realizację prowadzić będziemy poprzez:
- przeciwdziałanie niszczącej państwa i narody polityce Nowego Porządku Światowego – tak w jej wymiarze lokalnym (Stany Zjednoczonych Europy), jak i globalnym (Stany Zjednoczone Świata);
- zwalczanie inspirowanych przez globalistów quasi-narodowych separatyzmów, rozbijających unitarność państwa narodowego;
- aktywną politykę oporu wobec Stanów Zjednoczonych AP, roszczących sobie prawo do narzucania światu metodami terrorystycznymi własnego przywództwa;
- ochronę Europy przed zalewem pozaeuropejskiej imigracji.
Mając świadomość, że tylko współpracujące ze sobą na płaszczyźnie wspólnoty ideowo-politycznej i wzajemnego szacunku narody są w stanie sprostać postawionym zadaniom, wyrażamy nadzieję, iż nasze porozumienie będzie zaczynem Europejskiego Frontu Narodowego – ruchu, który kierując się wspólnymi nam wartościami, będzie w stanie stać się siłą zdolną pokonać niszczące nasze narody siły Nowego Porządku Światowego.
Roberto Fiore /Forza Nuova/
Jesus Lopez Martin /Falange Espanola de la JONS/Frente Espanola/
Adam Gmurczyk /Narodowe Odrodzenie Polski/
W dniach 23/24 października 2004 roku w Warszawie odbyła się Konferencja Europejskiego Frontu Narodowego. Obradom przewodniczyli Sekretarz Generalny EFN Roberto Fiore i przewodniczący Rady Politycznej Adam Gmurczyk.
W spotkaniu udział wzięli delegaci: Forza Nuova (Włochy), Narodowe Odrodzenie Polski (Polska), Narodni Sjednoceni (Czechy), Noua Dreapta (Rumunia), Nationale Alliantie (Holandia), Nacionala Speka Savieniba (Łotwa). Uprawomocnieni przedstawiciele reprezentowali: Partido Nacional Renovador (Portugalia), Χρυσή Αυγή (Grecja), Otacastveni Pokret Obraz (Serbia). Listy i deklaracje współpracy z EFN przekazały: Alternativa Espanola i La Falange (Hiszpania), English First (Wlk. Brytania), Garde Franque (Francja).
Pierwszy dzień spotkania poświęcony został sprawom politycznym. Adam Gmurczyk nakreślił wizję nowoczesnego nacjonalizmu, Roberto Fiore swoje wystapienie poświęcił osiągnięciom i perspektywom rozwoju ruchu narodowego w Europie zachodniej, zaś Artur Szablak (szef Centrum Koordynacyjnego EFN) – w Europie Środkowo-Wschodniej.
W czasie drugiego dnia Konferencji zajęto się sprawami strategii i praktyki działania. Ustalono m.in. zakres wspólnych akcji polityczno-propagandowych; przedstawiony został również projekt europejskiego centrum edukacji kadr – Uniwersytet G.K. Chestertona.
Drogi polskich nacjonalistów z EFN rozeszły się w wyniku współpracy części podmiotów z Narodowodemokratyczną Partią Niemiec, która w ówczesnym czasie prezentowała podejście szowinistyczne i w gruncie rzeczy antypolskie. Na to nie mogło być zgody działaczy NOP. Ostatecznie Europejski Front Narodowy zakończył działalność w 2009 roku. Niektóre z partii go tworzących stały się częścią Sojuszu na Rzecz Pokoju i Wolności (Alliance for Peace and Freedom), którego przewodniczącym jest Roberto Fiore. Osobną organizacją działającą na forum europejskim był także Sojusz Europejskich Ruchów Narodowych (Alliance of European National Movements). W porównaniu do Międzynarodowej Trzeciej Pozycji i Europejskiego Frontu Narodowego bazujących na wspólnych akcjach/kampaniach i realnej integracji nacjonalistów z różnych krajów na obozach letnich, zarówno APF, jak i AENM nastawione były przede wszystkim na uzyskanie finansowania z Brukseli. Zabrakło i wciąż brakuje tego ducha, który powinien przyświecać ruchom Trzeciej Pozycji i zawsze był ich siłą.
A.D. 2023 roku rozpoczęły się prace nad ożywieniem na nowo Międzynarodowej Trzeciej Pozycji. Odnawiane są stare kontakty, projektowane są wspólne przedsięwzięcia, a przede wszystkim wyciągnięto wnioski z przeszłości. Fundamentem trwałej współpracy muszą być organizacje narodowo-rewolucyjne z wieloletnim doświadczeniem. Żadnych „wodzów” w wieku dwudziestu lat, żadnych chłopców z mentalnością miesiączki, czyli zmieniających poglądy z regularnością i żywotnością podpaski. Ta zasada dotyczy także potencjalnych sojuszy na forum krajowym.
***
Third Position – 10 Point Declaration
The International Third Position is a spiritually motivated world view which rejects the received wisdom of the modern world that all peoples and cultures are doomed forever to choosing between Left and Right, Socialism and Capitalism. Based upon a sound knowledge of human nature and its interests, the Third Position does not seek an unviable centrism, but a mode of Thought and Action that truly transcends the sterile hatreds of the modern world. The Third Position, therefore, is the political creed of the twenty-first century.
1. THE PRIMACY OF SPIRIT.
It is an integral part of our political tradition that Man is, self-evidently, a complex of Spirit and Matter, and that the primacy lies with the Spirit. Without an all-pervading spiritual revolution – a method of purification and improvement carried on by the individual for a life time – our militants will not differ in any essential sense from the degenerates who have given rise to the horrors of the modern world, and who have acted upon a purely materialist conception of Life and History. It is the belief of the Third Position that worldwide National Revolution can only be achieved by the moulding of a New Man, a militant who practises what he preaches. Such a New Man must embody our ideal in such a way that he acts in himself as the highest form of propaganda for the Third Position in the community in which he lives and works. It is equally the belief of the Third Position that the splendour of Europe, viewed historically and culturally, has its roots in the doctrine and practice of the Christian Faith. If, therefore, Europe is to regain its sense of Destiny and Mission, it must return sincerely and wholeheartedly to the Faith. As each individual develops his spiritual qualities, Europe will move forward thereby to a New Imperium.
2. THE MORAL ORDER.
Since the degeneracy of the modern world is founded upon immorality and amorality, it stands to reason that a regenerate world can only be built upon Moral Order and Christian standards of living. The Third Position believes that it is vital that people understand that, contrary to the propaganda of the mass media of contemporary society, there does exist Right and Wrong, Truth and Falsehood, Good and Bad in our world, and not a range of equally valid opinions and choices as materialists claim. Moral Order, to have any real meaning, is necessarily founded upon the immutable principle that only Truth has rights. Since the Family is the primary element and centre of any healthy society, it follows that its strength and unity are essential to the stability, happiness and development of the Nation in all its aspects, material and spiritual. For this reason, the Third Position opposes any and all agencies and policies which seek to restrict, undermine or destroy Family Life in any way whatsoever. Furthermore, we believe that healthy societies and large families go hand in hand; consequently, we believe that the State is duty bound to do all in its power to make large families the norm in our society. The Third Position asserts that it is wholly opposed to the „legalization” of Abortion, artificial birth control, Euthanasia, Divorce, Homosexuality, Genetic Experimentation on Humans at any age and Vivisection, since they contravene God’s Law and Objective Truth in the most blatant manner, and wholly negate the life-giving principles of the Third Position as an Ideology and Way of Life. The Third Position likewise asserts that for this Moral Order to come into being, it is vital that the young, as well as future generations, are taught not merely book knowledge, but also the path of self-sacrifice and spiritual perfection, which give rise to individuals that are virtuous and honourable. By such means, we will raise a people qualitatively superior in all respects to the increasingly dehumanized hordes deliberately being turned out by contemporary „education”.
3. OPPOSITION TO MATERIALISM.
The French Revolution of 1789 was the primary event which thrust philosophical materialism onto the world stage. In the intervening two centuries, the power of Organized Naturalism in all its diverse forms – that is to say, the systematic tendency to deny in theory and practice the reality of Soul and Spirit – has grown steadily to the point that it now threatens to engulf the entire world. Materialism in its war with the Spirit has taken on many forms; some have promoted its goals with great subtlety, whilst others have done so with an alarming lack of subtlety, but all have added, in greater or lesser measure, to the growing misery of Mankind. The forms which have done the most damage in our time may be enumerated as: Freemasonry, Liberalism, Nihilism, Capitalism, Socialism, Marxism, Imperialism, Anarchism, Modernism and the New Age. Each of these creeds – materialist at base – is philosophically wrong and discredited in practice. Thus, the Third Position condemns them all unreservedly, and affirms that opposition to all forms of Materialism is central to the ideology of the Third Position.
4. ZIONISM AND THE PALESTINIAN PEOPLE.
Zionism as an organized political movement is little more than a century old, and yet in that time it has built a power structure of colossal proportions that straddles the globe. This structure includes not only the illegal Israeli regime, set up on the stolen land of Palestine, but also the power bases that Zionists have constructed in the spheres of Politics, Economics and the Media, especially in the USA and Europe. Needless to say, this power structure exists to serve and extend the interests of International Jewry, and this can only be done at the expense of the indigenous populations who have lost control of their countries to this discriminatory creed. In Palestine, Zionist control has taken on a brutal and overt form, whilst in the West it has tended to be a great deal more subtle in its methods; but methods aside, the result is the same. Whilst the Zionist colossus exists, our nations are being denied their right to national self-determination. It is an intolerable position, and one that cannot. The Third Position affirms that it is resolutely opposed to the political, economic and territorial imperialism of the Zionist movement, and proclaims that all peoples have a right to determine their destiny unmolested, directly or indirectly, by the Zionist power. The Third Position also rejects the Arafat Puppet State that has been set up at the behest of the powers that be behind the New World Order, since its very existence negates the core belief of the Palestinian National Movement: that the whole of Palestine be governed by its true inhabitants, the Palestinians. Any Treaty, any political diversion, which denies this principle in its integrity is necessarily unjust, and must be opposed by all those who seek True Peace and Justice.
5. THE IDEAL OF POPULAR RULE.
It is a core belief of the Third Position that harmony and peace within nations and between nations can only be truly attempted if each nation seeks to create an essential unity that transcends sectional or vested interests. For far too long the destiny of nations has been the plaything of corrupt political parties, power cliques and outright tyrants; it is now more urgent than ever that the material and spiritual integrity of the Nation and Culture comes into its own. It is the belief of the Third Position that this vital unity can only be achieved through the implementation of a thorough-going programme of decentralization, particularly in the political sphere where power continues to be centralized day by day. This programme of political decentralization we call Popular Rule. In its essence, it is a system of self-government by the people which starts at the level of the lowest socially viable unit, and extends through a series of organically linked structures to the national level. It is the direct participation of the entire adult population in the decision-making process – local, regional and national – and draws its strength from the fact that the entire people express their wishes and have these acted upon by duly appointed delegates. However, the people themselves must act within the Moral Order if their wishes are to be valid; that is to say, the people do not make the „truth” by voting, rather their political actions must conform to Objective Truth. If this were not so, we would be confronted by a crass majoritarianism where „truth” would vary from one day to the next, according to the mood of the people. Beyond the Individual, there will exist two distinct institutions whose tasks will include the upholding of the rights of Truth. Firstly, the State seen not merely as an economic entity, but one also possessed of political and social powers and duties.
The Third Position asserts that all healthy societies are built upon recognition of God’s Law and the rights of Truth, and not upon the civil constitutions and Bills of Rights that have been foisted upon us by vested interests striving to promote liberalism and relativism. It is foreseen that the clear enunciation of Moral principles by the Church will assist the citizen in daily, secular duties – to the benefit of Church, Society and Individual.
6. RACIAL AND CULTURAL DIVERSITY.
That the human species is comprised of a patchwork of differing races and cultures is a matter of commonsense, and yet there are, incredibly, those who would destroy this richness and diversity in humanity in order to replace it with a rootless mass, lacking identity and history. In such a nightmare world the very words Race, Nation and Culture would cease to have any meaning at all. In other words, this forced multi-racism is seeking to destroy the living soil within which all peoples have their roots, their identity, their being. The Third Position rejects any and all attempts to impose this inhuman conformity on Mankind, whether it be advanced by slick television propaganda, or at the point of a gun. The Third Position insists that it is both healthy and divinely ordained that people should have a genuine love and preference for their own kind; it likewise insists that this healthy instinct must be complemented by a sincere respect for those of differing race and culture who act upon the same principle. As a consequence, the Third Position supports the concept of Racial Separatism whereby different peoples and cultures co-operate in an atmosphere of respect and understanding to their mutual benefit, preserving one another from the abyss of multi-racism. In the struggle to preserve human diversity, resettlement of races to their countries of origin will play a major role, and will directly aid the struggle to build a more peaceful world.
7. PRESERVATION OF THE ENVIRONMENT.
Every sane individual, wherever in the world he may be, wishes to live in an environment that is both beautiful and healthy. Given that the membership of the Third Position is drawn increasingly from across the globe, it follows that it is committed to ensuring that all nations and cultures act to preserve the beauty and balance of the world that we all share, to our mutual benefit. However, this desire does not necessitate the creation of all-powerful global police bodies – as eco-fanatics and New Agers advocate – but rather the creation of a real and genuine understanding between nations of one another’s needs. The flora, fauna and great waterways of the world exist in a complex and dynamic relationship, a relationship that allows Mankind to live and develop. It is clearly in the interests of all to preserve this life-giving relationship. For this reason, the Third Position affirms that it will act as a body to restrain the destruction of our common home, whether it be through the greed of the capitalist corporation; the mania for industrialization of Socialism; the rapacity of the international banking houses; or our would-be masters of the New World Order. Man has the primacy over Nature by divine right, but that primacy is one of stewardship and husbandry, and the passing on to future generations of a better world than the one inherited. The Third Position believes that in a sane social order there is a vital balance to be struck between Ruralism and Urbanism. In and of itself, Ruralism is by far the healthier, for it possesses all that is essential to life, but this does not detract from the fact that a complementary urbanism – made up of hamlets, villages, market towns, centres of non-polluting technological advance, light industry and research institutes – can add much of use and benefit to human existence. This balance between Ruralism and Urbanism is held to be central to the worldview of the Third Position, for it determines, directly or indirectly, so much else of the programme of the Third Position.
8. THE MENACE OF BANKERDOM.
No rational person could seriously deny that Money, the love of it and the scramble for it, dominates the modern world in a degree hitherto unknown in the history of Mankind. Increasingly, the very right to existence of individuals, families, communities, regions, nations and cultures is determined by an alleged „economic viability”, as though Money was the sole standard of importance in all the crucial questions of Life. In other words, Money, which was originally no more than a useful means of facilitating life in an increasingly complex society, has come to be the Judge of all things in Life and Society. Such a perversion of True Order has, not surprisingly, wrought misery and horror on a grotesque scale: cynically provoked wars; famines; pollution; genocide; grinding poverty; social manipulation; crass consumerism; youth suicide; widespread alcoholism; disintegrating families. The Third Position asserts that Money is nothing more than a lowly servant of Man and Society, a servant that must be compelled to work for the Common Good of all, both within and between nations. It further asserts that since the modern Banking System is practising the most refined usury the world has ever known, it follows that we will campaign for its destruction, and replace it with a social banking system based on Sound Money. As a result, all debt, be it domestic, national or international, which springs from usury will be cancelled without compensation, and the bank owners will be compelled to make restitution to their unfortunate victims. The Third Position believes that International Finance is one of the greatest evils of the modern world, and thus is intrinsically hostile to the programme of the Third Position.
9. A THIRD POSITION ON OWNERSHIP.
The Third Position believes that there is a mode of ownership – in industry, in agriculture, in domestic circles – which goes far beyond the inhuman and unjust concentration wrought by both Capitalism and Socialism, and which apart from being pre-eminently practical is also perfectly natural, and in accordance with human nature. In the English-speaking world, this alternative is known as Distributism, an alternative developed and popularized by two fine English writers, Hilaire Belloc and G.K. Chesterton. This form of ownership occurs in an economy which is decentralized to the smallest, viable unit and thus results in a plethora of producer and service co-operatives, small businesses, craft workshops, Guild structures, artisanal associations, small holdings, family firms and family farms. It is a mode of ownership which promotes individual initiative and creativity, and yet does so only within the framework of the Common Good. It is the natural conjunction of Individual Freedom with Social Justice. Given the total failure of Socialism, with its unnatural bureaucracy and inefficiency, and given the exploitation and gross inequality that result from Capitalism’s so-called „Free Market”, it is evident that Distributism is going to be the socio-economic creed of the twenty-first century.
10. NATIONAL REVOLUTION WORLDWIDE.
It is because the Third Position seeks to build a New Social Order that it recognizes that all peoples and cultures, who adhere to the basic tenets of the Third Position, must work together closely in an air of mutual trust and support. Since the victory of a National Revolution in one part of the world is a victory for all Third Positionists, it follows that each affiliated member must be prepared to give moral, financial or technical assistance, where possible, should a revolutionary situation emerge in any given country. Parochialism in an age when the One World Ideology is striding to total victory is a complete negation of everything we profess, and thus is vigorously rejected by the Third Position.
Representative of the Third Position in Poland is the National Rebirth of Poland.
*
We are ready to cooperate with every real national-revolutionary/nationalist movement. We reject all supporting Israel/Zionism, neo-Sovietism, liberalism, NATO and the EU. If you have any questions contact us: international[at]nop.org.pl
31 lipca 2023 o 08:26
To są też i moje poglądy .Przeciw aborcji,lgbt. O kwestii ekonomicznej wolę nie pisać ,bo się nie znam. Pełne poparcie dla NOP. Działajcie dalej.
31 lipca 2023 o 10:51
Rewelacyjne przypomnienie o dobrych czasach. Życzę NOP, aby udało się dokonać zmian i przywrócić na nowo dawnego ducha. Potencjał jest, ale jest marnowany.
4 sierpnia 2023 o 13:03
Czy Adinolfiego też zaproszono?
21 września 2023 o 23:53
Nie. Zresztą w jakim celu, skoro nie reprezentuje żadnej organizacji? Gabriele Adinolfi ma swoje poletko, swoje wyobrażenia i niech tak zostanie.
7 sierpnia 2023 o 20:02
Nic lepszego niż Deklaracja Trzeciej Pozycji do tej pory nie powstało. Róbmy wszystko, aby jak najwięcej ludzi ją poznało.
9 grudnia 2023 o 14:31
Wokół NOP i tego portalu powinni gromadzić się wszyscy NR, zwolennicy 4TP, tradycjonaliści etc. Razem przeciwko liberalizmowi!