life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

III RP: Likwidacja infrastruktury kolejowej skuteczniejsza, niż za Sowietów

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

W latach 1991–2001 zamknięto całkowicie lub zawieszono przewozy na 4,4 tys. km linii kolejowych. Był to rezultat lepszy od tego, co dokonały radzieckie „trofiejnyje komanda” – tak podsumował postępującą degrengoladę kolei w Polsce Zbigniew Szafrański, były prezes PKP PLK. W komentarzu dla  Rynku Kolejowego, Szafrański zwraca uwagę na fakt, że w rezultacie powojennego demontażu zamknięto w latach 1945–1950 ok. 1600 km linii. O ile Program Budowy Dróg Krajowych, przewidziany na lata 2014-2023, przewiduje powstanie w tym czasie 3900 km autostrad i dróg ekspresowych, tak ilość nowych linii kolejowych da się policzyć na palcach jednej ręki, a są to przeważnie linie łączące miasta z lotniskami. Dysproporcje te najlepiej widoczne są w liczbach: Nawet jeśli wziąć pod uwagę planowane modernizacje, to kolej wyda maksymalnie 67 mld złotych a drogowcy - 107 mld zł – pisze Szafrański. Utworzona w 1992 r. Agencja Budowy i Eksploatacji Autostrad (obecnie GDDKiA) podjęła prace nad planowaniem rozwoju sieci dróg o wysokiej jakości, przepustowości i bezpieczeństwie ruchu. Tymczasem na kolei panowało powszechne przekonanie, że sieci kolejowej mamy za dużo. Według uznanych zagranicznych firm konsultingowych, Polska powinna sieć linii kolejowych ograniczyć do 11–12 tys. km.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ.

Na podstawie: rynek-kolejowy.pl

tory


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: , ,

Podobne wpisy:

  • 23 listopada 2015 -- III RP: Rozwój dróg kosztem dalszej marginalizacji kolei
    Budowane w Polsce drogi ekspresowe i autostrady od lat skutecznie wypierają połączenia kolejowe, które w naszym kraju z roku na rok stają się coraz bardziej spychane na boczny tor....
  • 15 kwietnia 2014 -- III RP najgorsza w rankingu jakości transportu
    Komisja Europejska opublikowała ranking jakości transportu w krajach UE, z którego wynika, że III RP zajmuje w nim ostatnie miejsce spośród 28 państw członkowskich. W przygotowanym...
  • 25 marca 2016 -- Zwijanie państwa trwa: PKP PLK chcą zlikwidować 450 km linii kolejowych
    Fundacja ProKolej opublikowała wykaz niemal 450 km tras kolejowych, których likwidację zakładają PKP Polskie Linie Kolejowe. Plan spółki dotyczy 9 województw, 33 odcinków i ponad 2...
  • 19 maja 2012 -- Czyżby czekała nas fala bankructw?
    Za pracę przy budowie autostrad firmy zalegają podwykonawcom ok.250 mln zł. Problem ten dotyczy co najmniej 235 firm. To kilka tysięcy osób, które nie dostały pieniędzy za swoją pr...
  • 27 października 2014 -- Miasta bez kolei – wizytówka III RP
    W III RP jest 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców bez czynnego połączenia kolejowego. W Czechach jest tylko 1 takie miasto, w innych krajach naszego regionu po kilka. Największe ...

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*