Prof. Krzysztof Jasiewicz, historyk, znawca dziejów ziem polskich pod okupacją sowiecką, tak w wywiadzie dla pisma „Uważam Rze Historia” mówił o zachowaniu Żydów – bądź co bądź obywateli ówczesnej II RP – po 17 września 1939 roku, czyli wkroczeniu wojsk sowieckich:
Kolaboracja Żydów z Sowietami podczas ich agresji we wrześniu 1939 roku miała charakter masowy. Armię Czerwoną witały tłumy, całe miasteczka żydowskie. Nie jest prawdą, że entuzjazm, z jakim przyjmowano bolszewików, okazywała jedynie biedota – wychodzili też żydowscy adwokaci, lekarze, ludzie zamożni. Ograniczanie prosowieckich postaw jedynie do młodzieży komunistycznej, która jakoby nie miała już nic wspólnego z żydostwem, jest również uporczywie rozpowszechnianym stereotypem, nieodpowiadającym niestety rzeczywistości. Dla tych ludzi nadal liczyły się głównie więzy krwi, a nie to, czy stosowali się bądź nie stosowali się do nakazów tradycji judaistycznej. Było to i jest charakterystyczne dla społeczności żydowskiej.
Żydowscy historycy są również impregnowani na fakty licznego uczestnictwa Żydów w eksterminacji elit narodowych i sił niepodległościowych, jakiej dokonywali po 1939 i 1940 roku Sowieci. Dotknęła ona nie tylko Polaków, ale także Litwinów, Łotyszy, Estończyków, Ukraińców i Białorusinów.
Żydzi, którzy tworzyli milicje pomagające Sowietom aż do 1941 roku, brali przede wszystkim udział we wszystkich deportacjach. Wskazywali miejsca pobytu osób wyznaczonych do wywózki, konwojowali złapanych na ulicach, pilnowali w wagonach. Tropili też wszystkich, którzy nie podobali się władzy sowieckiej, a zwłaszcza urzędników i funkcjonariuszy państwowych RP. Podejrzewam, że ponad połowa policjantów z obozu w Ostaszkowie i z innych więzień (na przykład ze znanej tzw. listy ukraińskiej), zamordowanych wiosną 1940 roku, została przez nich wskazana i z ich winy ujęta. Dowiedzione jest, że konwojowali oni również marsz śmierci z Berezwecza w czerwcu 1941 roku, kiedy po ataku Niemiec Sowieci pędzili więźniów na Wschód.
Na podstawie: historia.uwazamrze.pl
17 września 2014 o 12:32
Sowieci najeżdżając Polskę 17 września 1939 wieźli ze sobą nowe znaczki pocztowe, nowe pieczątki dla wszystkich poczt i urzędów aż po Wisłę, oraz listę potomków Polaków, którzy okupowali Kreml w 1612 roku. Ale do dziś jeden głupek z drugim powie, że Związek Sowiecki nie miał nic wspólnego z Rosją, a dzisiejsza Rosja tylko przypadkowo honoruje sowieckich morderców. Żydzi i Sowieci/Rosjanie – idealna symbioza
17 września 2014 o 16:46
Kacapy inaczej widzą 17 września:
„Dzień przed 75. rocznicą radzieckiej agresji na Polskę na stronie RIA Nowosti opublikowany został artykuł pt. „Polscy winowajcy II wojny światowej”. Ekspert tzw. „eksperckiej platformy badawczej międzynarodowej agencji informacyjnej Rossija Siegodnia” rosyjski historyk, dr hab. Oleg Nazarow informuje w nim czytelników, że 17 września 1939 roku Armia Czerwona wkroczyła z „misją wyzwoleńczą na tereny okupowane przez Polskę”.
„Nie trzeba być prorokiem, by przewidzieć, że w związku z 75. rocznicą wyzwolenia Zachodniej Ukrainy i Zachodniej Białorusi spod polskiej okupacji oficjalna Warszawa znowu będzie trząść się w antyradzieckiej i antyrosyjskiej histerii” – podkreśla rosyjski historyk. Tłumaczy, że „w rzeczywistości wspólnikami Adolfa Hitlera w rozpętaniu II wojny światowej byli ludzie, którzy kierowali Polską w okresie międzywojennym”.
Tacy „bracia”, tak trzeba odróżnić Rosję od Związku Sowieckiego
17 września 2014 o 18:04
„Kiedy Rosjanie weszli do Lwowa, to najgorszy był ten smród, który ze sobą przynieśli – straszny. Lwów jest pięknie położony na wzgórzach. Wszędzie ciągnęły się parki, ogrody, pełno kwiatów, krzewy bzu, kasztany jadalne. Miasto trochę zbliżone stylem życia do śródziemnomorskiego, bo codziennie było corso, wszyscy elegancko ubrani, spacerowali, spotykali się, kłaniali, zawierali znajomości, okazywali sobie wzajemny szacunek, prowadzili pogawędki.
I nagle ten odór nadciągnął, taki straszny smród. Bolszewicy, którzy weszli, nie wyglądali jak armia – to była horda biedaków i żebraków, a do tego brudnych dzikusów. Płaszcze mieli postrzępione, niektórzy nosili takie długie, że po ziemi się za nimi wlokły, i szmaciane szpiczaste czapki. Nogi poowijane szmatami, niejeden szedł boso. I wszyscy byli strasznie niscy. Pamiętam taką scenę: moja matka patrzy przez okno, bo strzegła domu dzień i noc, spogląda więc przez firankę – bo ta dzicz strzelała w okna, jak tylko kogoś zauważyli – i nagle wykrzykuje do nas: „O Boże, to oni dzieci do wojska biorą!”. Bo wszyscy bolszewicy byli uderzająco mali.
Zapamiętałem wygłodzoną hordę przeważnie skośnookich, bardzo niskich i chudych, zwyrodniałych pod względem fizycznym. Oszpeceni chorobami, niejednemu brakowało oka, albo nos miał całkiem zniekształcony, bo wśród nich panował syfilis. Śmierdzieli potem, rzygowinami – przecież pili wódkę z aluminiowych manierek. Jakie to jest szkodliwe: aluminium ze spirytusem! Nie mieli co jeść, tylko pili, więc z głodu zabierali dzieciom kanapki”
Ze wspomnień Adama Macedońskiego
17 września 2014 o 19:31
Panie profesorze Krzysztofie Jasiewiczu napisał pan szczerą, najprawdziwszą prawdę!!! Żydostwo+ bolszewia= wielka przyjażń i symbioza!!!
18 września 2014 o 17:53
Dzis taka symbioza rowniez trwa.Nie tylko z Rosja ale Usraelem.Zobaczcie pomnik we wsi Regny NSZ.
/Mod: Proszę skończyć ze wspominaniem w każdym komentarzu o jakimś pomniku lub znaleźć sobie inne miejsce/
20 września 2014 o 18:53
zachód w postaci nazistów niemieckich zaplanował narodom słowiańskim GENERALNY PLAN WSCHODNI czyli wymordowanie 51 milionów słowian a pozostałych zgermanizowanie i uczynienie niewolników dla rasy panów, i prawie wszystkie państwa włącznie z władzami polskimi znały ten plan na kilka miesięcy przed wybuchem 2 wojny światowej, Stalin i ZSRR było jedynym państwem które zaproponował nam sojusz przeciwko tym zbrodniczym planom, oszuści i zdrajcy w obozie sanacji odmówili pomocy ze strony ZSRR, odmówili pomocy 10 milionów radzieckich żołnierzy, skutkiem tej odmowy był pakt ribentrop-mołotow pomiędzy Niemcami a ZSRR, już wcześniej w 1938r sanacja zamiast wspomóc słowiańską Czechosłowację to pomogła hitlerowi rozebrać ten kraj, wiedzieli bydlaki dobrze że Polska będzie następna po Czechosłowacji ale mieli to gdzieś, nie zrobili nic aby bronić narodu polskiego a rankiem 17 września 1939 roku ewakuowali się do Rumunii i na zachód zostawiając nas na pastwę tych nazistowskich zbrodniarzy, oczywiście dziwnym zbiegiem okoliczności gdy 17 września rząd sanacyjny podjął oficjalną decyzje o ucieczce to zaraz w tym samym dniu do Polski wkroczyła armia czerwona! Stalin najprawdopodobniej łudził się do końca że piłsudczycy widząc tragedie własnego narodu pójdą po rozum do głowy i porozumieją się z ZSRR, na początku września 1939r marszałek Woroszyłow apelował wodza Rydza: „marszałku Śmigły trzymajcie się mocno, 10 milionów rosyjskich bagnetów stoi za Wami”. I co zrobił Śmigły z Beckiem i resztą tych zdrajców? Generał Sikorski powinien ich później wszystkich rozstrzelać, a że nie zrobił tego bo pewnie miał za słabą pozycję to oni z brytyjczykami zamordowali go w giblartarze. Generał Berling mówił o tym o sytuacji z ZSRR:
http://youtu.be/Zs-0lPdUTTM
20 września 2014 o 19:23
Co to za endokomunistyczny bełkot? Chyba pomyliłeś adresy. Dodaj jeszcze, że w 1920 Sowieci chcieli nas wyzwalać, a w Katyniu mordowali Niemcy i będzie megaśmiesznie.
29 stycznia 2018 o 18:48
Czy ty na rozum sie pozamieniałeś ze Stalinem. Wiesz co to pakt RMołotow i żadnych wniosków nie wyciągasz. Stalin czekał bo konczył wojne z Japonia i po podpisaniu pokoju 16wrzesnia 39 mógł wkroczyc do Polski . Żadne tam bajki o piłsudczykach nie mialy miejsca. To była gra dwóch tyranów naszym kosztem
20 września 2014 o 21:35
Igorek
pozbądź się na chwile rusofobii i zacznij używać rozumu. Skąd wziął się komunizm w Rosji skoro tam był imperializm carski i rządziła rodzina Romanowów??? Jak to sie w Rosji stało że narzucono narodowi rosyjskiemu komunizm? Ano ktoś wyłożył na ten cel setki milionów dolarów. Kto to taki? Ano wall street i amerykańskie banki które są własnością lobby żydowskiego. Trocki(bronstein) wraz z leninem opłacani byli amerykańskimi dolarami aby zniszczyć cara i wprowadzić w Rosji komunizm. Chyba nie wierzysz w to że bez potężnych nakładów finansowych da się gdziekolwiek przeprowadzić rewolucje i pokonać armie w tym wypadku rosyjską! Nie bądź żałosny. Jest sporo interesujących materiałów na ten temat, proponuje poczytać o „źródłach komunizmu i nazizmu” a przekonasz się że jeden i drugi system w niemczech i rosji stworzyli ci sami ludzie. Polecam wywiady z profesorem Anthony Suttonem: http://www.youtube.com/watch?v=Avr6OgC8H4E jest chyba 6 filmików przetłumaczonych na jezyk polski. Co do komunizmu w Rosji to w większości na najwyższych stanowiskach kierowniczych zasiadali praktycznie rosyjscy żydzi, pisał chociażby o tym Nowakowski prawie sto lat temu, aż dziw że nie czytałeś tej krótkiej książeczki, oto ona: http://rcin.org.pl/Content/13142/WA248_25591_F-22-346_nowakowski-strzez-o.pdf generalnie rzecz ujmując bolszewik to nie był rosjanin tylko żyd rosyjski który utopił ten naród we krwi, wymordował prawie całą elite inteligencką, ludzi kultury nauki i sztuki a ze zwykłych Rosjan zrobiono prostego człowieka sowieckiego. Trocki wraz ze swoją ekipą żydowskich bolszewików umożliwił zachodowi grabież Rosji i jej bogactw naturalnych. Niestety zachód miał pecha bo do władzy w Rosji doszedł Stalin i zrobił czystke wsrod bolszewików i ukrócił okcydentowi grabież dóbr rosyjskich, oczywiście przy okazji czystek zginęło czy też zesłano do gułagów wielu zwykłych obywateli Rosyjskich. I to ze Stalin ukrocił banksterom koryto w Rosji bylo głownym powodem 2 wojny swiatowej. Ale wróćmy do tematu, piszesz że bolszewicy chcieli nas wyzwolic w 1920 roku. Wiesz wogóle dlaczego doszło do tej wojny? Bo Piłsudski który najpierw spiskował z bolszewikami w 1919 r w Mikaszewicach obiecując im że nie uczyni żadnych kroków militarnych wobec nich co dało bolszewikom możliwosc skierowania wszystkich sił przeciwko białym i denikinowi, ten że Pilsudski wymyslil sobie ze utworzy panstwo ukrainskie razem z Petlura i pojechal i zajął Kijow, zamiast pomagac powstancom slaskim to ziuk pojechal tworzyc Ukraine, gdy bolszewicy zobaczyli co wyprawia Pilsudski ktory obiecał im ze nie podejmie zadnych krokow wobec nich to ruszyli na kijow a pozniej na Polske. i stąd masz wojne w 1920 roku. Wystarczylo wtedy wesprzec Denikina i nie byloby bolszewizmu w Rosji ale niestety pan Pilsudski to typ spod ciemnej gwiazdy. Co do Katynia to musisz natychmiast wybrac sie do jeszcze zyjących zolnierzy AK czy AL to ci powiedza kto mordowal Polakow w Katyniu. Podpowiem ci, nie bylo tam ani jednego Rosjanina, a byli tylko zwyrodnialcy z nkwd, kto tworzył nkwd? Ano w 85% koczownicy!! Podpowiem ci jeszcze jedna ciekawostke, w tym samy czasie, w tym samym miejscu(Katyniu Miednoje Charkowie Starobielsku Kozielsku) i z tej samej broni oraz z tego samego powodu te bydlaki z nkwd zamordowali blisko 45 tysiecy oficerow armii czerwonej!! Nie mow ze o tym nie slyszales??? A wiesz dlaczego ich zamordowali? Bo oficerowie, bo slowianie, bo po szkole, bo chrzescijanie, bo wrogi element zagrazajacy zydostwu z nkwd. Pozdrawiam i życze poszukiwania prawdy.
20 września 2014 o 22:52
Uwaga, nowość, rozum to rozpamiętywanie oficerów Armii Czerwonej Nie pogrążaj się. Jako Polak mam ich w d…., bo to ścierwo najeżdżało mój kraj. Jak chcesz, Ty i podobne szury możecie opłakiwać cara, Rosjan i kogo tam chcecie. Dla mnie liczą się tylko Polacy.
Wszędzie Żydzi, tylko Żydzi winni, dlatego tak ochoczo dziś w krześcijańskiej Świętej Rosji oddaje się hołd czerwonym mordercom
Pozdrawiam i życzę używania mózgu, a nie „rozumu” na modłę kacapską.
20 września 2014 o 23:57
Widze ze zadny argument do ciebie nie dociera wiec dalsza rozmowa nie ma sensu, nawet gdybym przytoczyl ci tu tysiac faktow i dokumentow ty i tak napiszesz ze masz to w d…. Nic nie rozumiesz i nic nie zrozumiesz, nienawisc przeslania ci logiczne myslenie a zarazem wskazuje na mlodociany wiek. Prezentujesz wypaczony obraz polskich nacjonalistow ktorzy regularnie prowadzeni sa na manowce a ich haslem okrzyk „precz z komuna” czy „raz sierpem raz mlotem” JEST TEGO NAJLEPSZYM PRZYKLADEM. Na zakonczenie zadam ci pytanie na ktore znasz odpowiedz lecz nigdy sie do niej nie przyznasz. Powiedz mi patrioto co by sie stalo z narodem polskim, z Polakami, z naszym krajem gdyby te wstretne kacapy z armii czerwonej przegrały z nazistami??? Zgodnie z generalnym planem wschodnim w 1970 roku mial zostac zamordowany ostatni zyjacy Polak. Daj sobie spokoj z historia i wyciaganiem z niej wnioskow bo wiesz tyle ile przecietny gimnazjalista. Żegnam dzieciaku.
21 września 2014 o 00:15
O, „argument” młodego wieku w wykonaniu szura z zagranicy jak sądzę, bo brak polskich znaków. Pozdrawiam polskiego „nacjonalistę”, który opłakuje gównojadów z Armii Czerwonej. Tego jeszcze nie grali
P.S. Odpowiedz sobie na pytanie kacapski patrioto, co by się stało, gdyby nie 17 września?
21 września 2014 o 12:23
„Wystarczylo wtedy wesprzec Denikina”
No tak, przecież Denikin i „biali generałowie” nie marzyli o niczym innym tylko o wolnej i niepodległej Polsce.
„I to ze Stalin ukrocił banksterom koryto w Rosji bylo głownym powodem 2 wojny swiatowej.”
Niezły odlot, samogon działa. Już czytałem kiedyś, że tow. Stalin wziął za mordę Żydów, teraz się okazuje, że to jednak wyłącznie Żydzi mordowali w Katyniu i bracia Rosjanie o niczym nie wiedzieli, ba, do dziś spora część mówi, że to Niemcy.
Niestety, nienawiść do Żydów odbiera jak widać rozum, może to taka kara od Boga. Sfrustrowani, podstarzali panowie i ich gimbusowy narybek wszędzie widzą Żydów, Żydzi są odpowiedzialni za wybuchy wulkanów na Islandii, za fale tsunami. Wielki Żyd ze szczytu K2 kontroluje wszystko na Ukrainie, uppps w Chazarii, dlatego Izrael odmówił sprzedaży broni Ukrainie, dlatego też Amerykanie nie dostarczają broni. Sprytny Wielki Żyd ze szczytu K2 boi się tylko Matki Rosji i Putina hehe.
Wielki Ernst Juenger słusznie podsumował to schorzenie:
„ Antysemici podobni są do łowców mikrobów, którzy sądzą, że już, już wytępili jednego mikroba, kiedy nagle stają w obliczu tysiąca innych. Jest to metoda, która musi zakończyć się obsesją i która prowadzi do tego, że na każdym kroku dostrzega się Żydów rojących się jak białe myszki w delirium. (…) Przecenianie Żydów widoczne we współczesnym antysemityzmie jest ubocznym efektem ery liberalnej”.
Kiedyś w „Szczerbcu” pojawił się tekst pt. „Hamburger PL”, w którym słusznie krytykuje się miłość do wielkiego Brata zza Oceanu pisząc o „proamerykańskich ścierwojadach”. Autor zapomniał dopisać, że równie odrażające są prorosyjskie/prosowieckie ścierwojady (non ad personam, charakteryzuję zjawisko) o podobnej mentalności psa na smyczy. Zrobią wszystko, byle tylko nikt nie powiedział złego słowa na pana. A to wyleją łzy za oficerów Armii Czerwonej, a to usprawiedliwią masowe mordy na Polakach, masowe deportacje etc.
Chyba Krzysztof Bosak, osoba z którą niespecjalnie mi po drodze w kwestiach ideowo-politycznych, słusznie napisał, że jeśli ktoś nie wierzy, że Polska może dać sobie radę bez patronów i Wielkich Braci, nie jest partnerem do dyskusji. Nic dodać, nic ująć. Polscy nacjonaliści mają się kierować interesem narodowym i dobrem Polaków. I tak jak odrzucić należy wszystkich mesjanistów, którzy chcą wysyłać polskie wojska na Ukrainę, do Iraku czy gdziekolwiek indziej; tak jak odrzuca się proamerykańskich ścierwojadów; tak samo należy odrzucić prorosyjskich ścierwojadów z ich plebejską nienawiścią do Żydów (chyba że to Żydzi rosyjscy) i zaklęciami o walce z „atlantyzmem”, tyradami przeciwko „zgniłemu Zachodowi” w sytuacji, gdy ich „raj” przoduje na świecie w statystykach aborcji, alkoholizmu, nosicieli HIV oraz innych przejawach degeneracji. Miłość do państwa, które kilka razy pozbawiało nas niepodległości, jest rodzajem szczególnej aberracji umysłowej.
2 października 2019 o 19:35
Re.Igor i WT:Całkowicie zgadzam się z Franzem…wasz-lewy i pozorny „pseudo nacjonalizm”…prożydowski i antyrosyjski może prowadzić i zapewne doprowadzi naród polski do upadku i zagłady…Musimy mieć jakiegoś sojusznika…bo sami się nie utrzymamy…A jedynym sensownym…może być dzisiaj-tak jak było ponad 100 lat temu…i czego uczył nas wódz polskiego nacjonalizmu…Roman Dmowski-tylko Rosja…
2 października 2019 o 21:04
„Prożydowski” – pomodlę się w Twojej intencji, może dobry Bóg zechce zwrócić Ci rozum
10 stycznia 2020 o 09:36
@semperparatus
Prożydowski i antyrosyjski to jest twój idol Putin, a nie my. My konsekwentnie odrzucamy religię holo, odrzucamy płaszczenie się przed Żydami, odrzucamy walkę z antysemityzmem, jesteśmy przeciwni istnieniu „izraela”, jesteśmy przeciwni antyfaszyzmowi, nasza narracja historyczna podkreśla, że w 1939 roku stanęliśmy do wojny po niewłaściwej stronie, mówimy o tym, w jaki sposób międzynarodowe żydostwo realizuje politykę eksterminacji białej rasy, solidaryzujemy się z ruskimi nacjonalistami, kibicujemy nacjonalistom w każdym kraju w pomyślnej realizacji Rewolucji Narodowej. Co w tym czasie robi Putin? Liże dupę Żydom oskarżając Polskę międzywojenną o „muh antisemitism” i o współpracę z Hitlerem (tak jakby to miało być coś niewłaściwego, LOL), penalizuje negowanie „muh holocaust”, penalizuje faszyzm i narodowy socjalizm, propaguje neosowietyzm, represjonuje nacjonalistów, robi z Rosji multikulturowy śmietnik, uniemożliwia dojście do władzy na Ukrainie rasowych nacjonalistów, ma dobre relacje z Izraelem pomimo udawanej przyjaźni z Iranem (uniemożliwia Iranowi sprzedaż technologii wojskowych niezbędnych do obrony przed atakami jankesów i syjonistycznego żołdactwa) i z Syrią (niby uratował Asada, w rzeczywistości uzależnił go od siebie i blokuje jego i Irańczyków w Syrii w prowadzeniu bardziej ofensywnej polityki wobec Izraela).
„Musimy mieć jakiegoś sojusznika…bo sami się nie utrzymamy”
Owszem, musimy mieć jakiegoś sojusznika. Dlatego musimy popierać dojście do władzy w każdym możliwym białym kraju nacjonalistów, rasistów (w znaczeniu rasowych patriotów), czy to w Rosji, czy na Ukrainie, czy w USA. Z tym, że nie wiem, jak poparcie dla Putina ma w jakikolwiek sposób pomóc obalić ZOG, skoro on jest tak samo marionetką ZOG, jak rządy białych krajów zachodnich. Równie dobrze „można” popierać USrael, w końcu duża część „narodowców” jeszcze w 2017 roku podniecała się Trumpem.
„tak jak było ponad 100 lat temu…i czego uczył nas wódz polskiego nacjonalizmu…Roman Dmowski-tylko Rosja”
1. Dmowski przestał orientować się na Rosję już w czasie, gdy Polska odzyskała niepodległość
2. Dmowski w realnej analizie obecnej rzeczywistości niewiele pomoże, bo dzisiejsze czasy nijak mają się do ówczesnych mu czasów. Dzisiaj żaden biały kraj nie jest nacjonalistycznym krajem wolnym od ZOG. Priorytetem nacjonalisty nie jest bratanie się z krajem rządzonym przez wrogów nacjonalistów. Nacjonaliści powinni poprzeć pierwszy kraj, który wyzwoli się z kajdan ZOG, a potem następne kraje, które to uczynią.