life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Uśmiech za jeden podpis

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

Rusza UśmiechniętaKasjerka.pl – kampania internetowa, której celem jest poprawa warunków pracy osób zatrudnionych w super- i hipermarketach. Organizatorem akcji jest NSZZ „Solidarność”, a wsparcia kampanii udzieliło wiele organizacji społecznych, m.in. Koalicja Karat, Stowarzyszenie Współpracy Kobiet NEWW, Centrum CSR oraz „Obywatel”.

W ramach kampanii, na internetowej stronie www.usmiechnietakasjerka.pl będą zbierane podpisy pod petycją skierowaną do zarządów sieci handlowych. Apel odnosi się do poprawy warunków pracy w super- i hipermarketach. Kampania będzie też prowadzona w portalach społecznościowych – m.in. na Facebook (www.facebook.com/pracawmarkecie), gdzie realizowane są działania edukacyjne na temat warunków pracy w sklepach wielkopowierzchniowych.

Skalę problemów w sklepach wielkopowierzchniowych potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników sklepów przez NSZZ „Solidarność” w marcu 2010 r. Aż 68% z nich jest zdania, że sieci nie starają się poprawić warunków pracy, a ok. 65% deklaruje, że w relacjach pracownik-sieć panuje brak zaufania i obustronnego dialogu. Jednocześnie w branży panuje duży pesymizm – tylko co dziesiąty pracownik super- lub hipermarketu uważa, że w jego miejscu pracy warunki są lepsze niż w innych.

Petycja, do której podpisania namawiają organizatorzy akcji, zwraca uwagę na pięć głównych problemów pracowników super- i hipermarketów:

  • Niskie płace,
  • Brak zainteresowania ze strony szefów sieci handlowych dialogiem i warunkami pracy w poszczególnych sklepach,
  • Brak poszanowania podstawowych potrzeb i praw pracowniczych,
  • Zaniedbania dotyczące bezpieczeństwa pracy,
  • Brak poszanowania życia prywatnego pracowników (np. brak organizacji pracy, który utrudnia planowanie urlopu).

Wierzymy, że klientom nie jest obojętne, w jakich warunkach pracują osoby, które obsługują ich w sklepach. Każdy głos oddany na naszej stronie jest bardzo ważny – komentuje Krzysztof Zgoda z NSZZ „Solidarność”. – Mamy nadzieję, że akcja zwróci uwagę na problemy pracowników marketów i choć trochę odmieni ich los. Wierzymy w dobrą wolę szefów sieci handlowych i w to, że głosy internautów skłonią ich do pochylenia się nad problemami zwykłych pracowników. Tak, żeby mieli mniej powodów do zmartwień i częściej mogli się szczerze uśmiechać.

W ramach kampanii przewidziano też mniej standardowe działania, takie jak konkursy i gra internetowa. Oprócz organizacji pozarządowych akcje wspiera także niezależny kwartalnik „Obywatel” Podpisy pod petycją będą też zbierane w największych miastach Polski. Równolegle ze startem kampanii ruszy też specjalna infolinia dla pracowników handlu. Dzwoniąc na specjalny, bezpłatny numer telefonu będzie można porozmawiać ze specjalistami w dziedzinie prawa pracy na temat działalności związkowej i sytuacji pracowników sektora handlu.

Więcej informacji udzieli:

Krzysztof Zgoda
NSZZ „Solidarność”
502 273 382
e-mail.: [email protected]

Marta Pióro

NSZZ „Solidarność”
502 273 465
e-mail.: [email protected]

Źródło: www.obywatel.org.pl


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: , ,

Podobne wpisy:

Subscribe to Comments RSS Feed in this post

Jeden komentarz

  1. Ciekawe a tak na marginesie to autor ma najlepsze nazwisko na świecie.

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*